לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב / טור דעה

למרות קדנציה של חתירה לימין, לא נותר לזיקית-היהירה שמחפשת בית, מחסה ושרידות פוליטית דבר מתאים מהתאחדות עם מלכת הזיקיות, הגב המקפצת - ליבני (דעה)

עו״ד יצחק שינפלד | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לחשושים במערכת הפוליטית מספרים על מגעים מתקדמים בין יאיר לפיד ו׳יש-עתיד׳, לציפי ליבני שהעמידה עצמה בראשות ה׳תנועה׳. יאיר-לפיד ״מיואש״ מפוטנציאל ההקולות הצפים, במרכז-ימין של המפה, אליהם כיוונן כל הקדנציה ומהם שאב את כוחו בעבר. פרשנים, סוקרים ומומחים טוענים בתוקף: העם במרכז-ימינה. ׳אי אפשר לקבל מנדט מהעם ללא חתירה למאגר הקולות שבמרכז-ימין׳. אסופת הגנרלים, בני גנץ, בוגי יעלון, יואב גלנט ואולי גבי אשכנזי וגל הירש, השתלטו על השיח ושאבו את הקולות הפוטנציאלים של המרכז-ימין, שלא רוצה את בנימין נתניהו מסיבותיו הוא! ימינה משם מדשדש איווט ליברמן שאיבד חן ואקטואליות. צפונה בימין הגאה, ניצבים איתן, הצמד בנט-שקד, בראשות הימין החדש. הבית היהודי בכל מקרה תהיה מפלגת נישה של הכיפה הסרוגה. הימין הקיצוני, כרגיל יישאר מפולג, בגין בעיות אישיות ופרסונאליות, יקלקל וישאר בחוץ.

למרות קדנציה של חתירה לימין, ומיצוב עצמי בצד הימני של המרכז, לא נותר לזיקית-היהירה שמחפשת בית, מחסה ושרידות פוליטית, למצב עצמה מחדש, להחליף צבע ותחומי עניין, בהתאם לנסיבות המשתנות בצוק העיתים ולקרוץ למאגר הקולות שנשאר במרכז-שמאל. לשם כך אין חבירה יותר מתאימה מהתאחדות עם מלכת הזיקיות, הגב' המקפצת. ציפי ליבני.

את הקריירה הפוליטית התחילה ציפי ליבני בפריימריז של הליכוד, עם הסלוגן ׳שם שהוא מוסד׳. רמז על הוריה ז״ל לוחמי האצ״ל ושרותה במוסד. ליבני שהייתה דוברת נלהבת של ׳הימין הסהרורי׳, דיבררה את הליכוד ומשנתו, ׳התיישבות תחת כל עץ ומעל כל גבעה׳, בכל תחנת רדיו סהרורית בכל שעה, זמן ועת. נטשה בחטף את ספינת הליכוד בימים הקשים כשהספינה איימה לטבוע. קיפצצה שמאלה בחדווה ל׳קדימה׳ של אריק-שרון ש׳גילה את האור׳, רק כשנחשפו עלילותיו ועלילות בניו! ליבני הצטרפה לאריק ׳המאותרג׳ שעליו התחדש הסלוגן ׳עומק הנטישה כעומק החקירה. לימים ציפי ליבני הובילה את קדימה בבחירות שהוקדמו. טעות בשיקו״ד ואמנות לוליינית של נתניהו שקיבל מנדט פחות ממנה בבחירות, שלחה את הגב. הלא מנוסה לאופוזיציה משמימה, שהפכה את קדימה ללא רלבנטית.

כשאיבדה בפריימריז את ראשות ׳קדימה׳ המרוסקת, לשאול מופז, העזה ליבני והעמידה את עצמה לבחירה עצמאית בראשות מפלגת ׳התנועה׳, עוד קפצוץ שמאלה ופזילה עיקשת למרכז-שמאל שבשמאל. הבוחר האמין והעניק לליבני 6 מנדטים, והגברת התחברה מיידית וללא היסוס קל שבקלים, לממשלת הימין בראשות נתניהו וקיבלה את תיק המשפטים החשוב. בעבר הלא רחוק ציפי גילתה את דעותיה על המערכת המשפטית, ליבני דיבררה את ׳דעת הימין׳ על המערכת ולא לחיוב. הכל מוקלט ומתויג.

בממשלת הימין לא שבעו נחת מהתנהלותה במשרד, אמירותיה, קריצותיה וחנופתה ל-׳בגצניקי״ם׳. ליבני ש׳התכווננה׳ מראש, למאגר קולותיה הפוטנציאלים ביום הבוחר הבא, הייתה חייבת זאת בכדי לשרוד פוליטית. לפני הבחירות נתניהו התעשת ופיטר את ׳שרת המשפטים העויינת׳, חברת בולטת במפלגתו לשעבר.

ללא חת וללא מניעה אידיאולוגית, הנסיכה הרביזיוניסטית, הבת של איתן-ליבני קצין המבצעים של האצ״ל, ציפי ליבני קיפצצה עמוק למרכז-שמאל, שמאלה, והתחברה למפלגת העבודה בראשות בוזי׳ הרצוג. לבוז׳י המדשדש היא הביאה תועלת וברכה. הסיעה המאוחדת, ׳המחנה הציוני׳ הייתה הפתעת הבחירות, עם 24 מנדטים. מה שהספיק לבוז׳י לקבל את התואר המחמיא ׳יו״ר האופוזיציה״. עם פרישתו, ירשה אותו ציפי ליבני בתואר. כשאבי גבאי היו״ר החדש סילק אותה בשידור חי, נפרדה ליבני מהתואר והמנעמים הקשורים בו.

ליבני שוב במדבר הפוליטי. הליכה עצמאית באה בחשבון. אחוז החסימה מאיים! כשלון יחסל אותה פוליטית. 4/5 מנדטים ישאירו אותה צפה, אך ללא כל יומרות להנהגה, למי שכיהנה כמ״מ רוה״מ ושרת חוץ, משפטים, קליטה, ושתפקיד רוה״מ היה בטווח נגיעה. באם תעבור, ציפי ליבני תחבור לכל קואליציה, כולל תפקיד זוטר אצל נתניהו, שנוא נפשה. אך עם כנפיים מקוצצות. סיום עצוב. חבירה שלה ללפיד, יכולה לעזור לשניהם.

ללפיד אין רוח במפרשים, במהלך כל הקדנציה הוא יותר מפזל לימין, ומיצב עצמו כמרכז-ימין. לפיד שותף פוטנציאלי ראשון לממשלות נתניהו כשהן ללא חרדים. החרדים שמו על לפיד שמקסם את השנאה והמחלוקת נגד החרדים והפך אותם לקולות בקלפי, ׳איקס׳ גדול! ובהחלט ידעו למה. לפיד לא בכותרות, לפיד ללא תפקיד ביצועי, הוא ׳עוף מרוט כנפיים׳. החרדים העזו וזכו בגדול. ללפיד אין מה למכור, מי שיחליף אותו במשבצת, ילמד משגיאותיו! כואב. ולא יכול להיות גרוע כמוהו.

דעיכתו של אבי גבאי ומפלגת העבודה במרכז-שמאל, הפיכתה של מר״צ לשמאל קיצון פוסט-ציוני, משיירת מקום במרכז-שמאל, לצמד האופורטוניסטים המאוהבים בעצמם. הפוטנציאל, 24 מנדטים של המחנ״צ לשעבר קיימים במאגר. אבי גבאי ניסה להוכיח מנהיגות בצורת ועיתוי ׳זריקתה׳ של ליבני, יאכל את הכובע מול השתלטות עוינת על הנהגת ׳המרכז-שמאל בראשות לפיד וליבני. ליבני לא סיפקה לבוז׳י מצביעים! היא סיפקה לו שינוי, חדשנות, כותרות ושיח. לבוז׳י זה הצליח. אבי גבאי המקרטע וה׳אבוד׳ במפלגתו שאינה שלו, בדיעבד יכול להיות מי שסיפק את הפלטפורמה לשרידות הזיקיות הפוליטיות. הפרדות חכי״ם נוספים ממפלגת העבודה וחבירתם לגוש החדש, יהיו ה׳מכה בפטיש׳ לגבאי והמפלגה האבודה.

ויקיפדיה: בפוליטיקה מכונים "אופורטוניסטים" או "מִזְדַּמְנֵנִים" אותם פוליטיקאים שמשנים את נאמנותם לאישים, גופים או עקרונות, לפי סיכויי ההצלחה המשתנים.

תעצמו עינים ותראו מולכם את צמד החמד, ליבני-לפיד, ׳מפרכסים׳ זו את זה וחוזר חלילה. החבירה תספק כותרות למספר ימים, התקשורת תטה חסד לאישים שהשכילו ׳לוותר׳! לפיד לעולם לא יוותר על ה׳בכורה׳, מאידך ליבני כבר ׳הפנימה׳, שהיא -׳לבכורה יכולה להגיע רק עם מוות׳. ברוח מילות הפרידה מאשתו של אברהם שטרן, מפקד הלח״י טרם הלכדו ע״י הבריטים, בשירו ׳חיילים אלמונים׳, ׳משורה משחרר רק המוות׳. ובאם בציטוטים עסקינן, אוי לנו מתתי פוליטיקאים שבטוחים: ׳אלוקים לשלטון בחרתנו׳! ושוכחים מהבית הקודם! ״אלוקים ליגון בחרתנו״. (זאב-ז’בוטינסקי).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר