לקראת הדינר עם סאטמר

המשגיח מ'הפלג' התבטא: "אנחנו כמו בתחילת הנצרות"

ישיבת 'כנסת יצחק' תערוך דינר עם נגידי סאטמר, ומשגיח הישיבה עולה להתקפה חריפה נגד משרד החינוך - "גוף כופר" ונגד מי שמנסה לגרום "לתקשורת בין החילוניות והחרדיות", כלשונו (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הרב נוביק (צילום: שמואל דריי)

התבטאויות חריגות נשמעו מפיו של משגיח ישיבת "כנסת יצחק" בחדרה, הגאון רבי טוביה נוביק, המזוהה עם "הפלג הירושלמי", זאת לקראת הדינר שייערך היום (שני) בלונדון לטובת הישיבה, בשיתוף עם נגידי סאטמר, לאחר שהישיבה החליטה להפסיק את קבלת תקציבי המדינה.

הרב נוביק יצא בכנס הסגור למתקפה חריפה נגד מנהלי ת"תים שחותמים על שיתוף פעולה עם המחוז החרדי ואמר כי "גם אם מאיימים עליו במוות אסור לו לחתום".

"אחרי שעשו את הפשע", פתח הרב נוביק את דבריו, "שנתנו למחוז החרדי במשרד החינוך להיות מעל התלמודי תורה - היום צריכים לחתום, על זה שמקבלים את ההוראות הפדגוגיות של משרד החינוך. הנושא הזה רותח בלבבי, זה פורץ ממני החוצה, ההרגשה שנכנסנו למסלול של ההתאזרחות פה במדינה, היא אכלה את הכל, במקום להבין שאנחנו ממשיכים את יציאת מצרים. משרד החינוך כופר בהכל. זה כמו שיגידו שבתי החולים צריכים ללכת לפי הנחיות של משרד החקלאות".

"משרד החינוך זה גוף כופר", אמר הרב נוביק והוסיף, "הוא מוכן במשקפיים הכפרניות שלו לטשטש את מה שהוא רוצה, כאילו שהוא בא לקראתנו. הוא מעדיף שהחדרים יהיו כופרים. כשהחותם חותם כזו חותמת - אם יש מנהל שחותם כזו חותמת, הוא עובר עבירה שאם היו מאיימים אליו במוות היה אסור לו לעשות את זה. כמו שחייל בהשבעה מקבל על עצמו את מרות המפקד ומשלם על זה בחיים. מנהל שחותם הוא הוציא עצמו מן הכלל".

"איך ייתכן לחשוב ששייך להיות שייך למשרדים הממשלתיים"?, תהה הרב נוביק. "עוסקים פה בלוקסוס, נכון שזה עולה כסף, הקב"ה מנסה אותנו וצריכים לעמוד בזה. גם במצרים בתחילה התאזרחו פשוט, ב-70 שנה הראשונות לא היה שום בעיה עם המצרים.

"כל היחס ששלחו לכנסת שם זה היה להילחם נגדם לא להיות שותף איתם. הטעות הזאת של השותפות התאזרחה בציבור ועכשיו מישהו שרוצה לצאת מזה זה נחשב הידור. לחתום כזו חתימה עם משרד החינוך זה להשתחוות לכפירה לקבל את הכפירה כמוסד מעל התורה נגד ה' יתברך, כמה טומאה".

הרב נוביק החריף את דבריו והודיע כי "אני מרגיש שאנחנו נמצאים בשלב כמו של תחילת הנצרות, יש את הטיפוסים הרשעים המושחתים שמתפללים עליהם בכל יום 'וכל אויבי עמך מהרה ייכרתו', כל אלה שמנסים לגרום לתקשורת בין החילוניות והחרדיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר