חוק הלאום

בני גנץ התבטא לראשונה - ומותקף מימין ומשמאל

בני גנץ, הרמטכ"ל לשעבר שהקים את מפלגת "חוסן לישראל", התבטא הבוקר לראשונה ואמר כי יפעל לתיקון חוק הלאום, ובתגובה מותקף ממפלגות הימין וממפלגות השמאל (חדשות)

בני גנץ (צילום: Anat Hermony/Flash90)

ההצהרה הראשונה של בני גנץ, הרמטכ"ל לשעבר שהקים את מפלגת "חוסן לישראל", שלושה חודשים לפני הבחירות גורמת למתקפה נגדו מצד מפלגות הימין והשמאל.

במשך שבועות ארוכים ציפו כולם במערכת הפוליטית לשמוע את גנץ אך עד כה הוא לא פצה את פיו. הבוקר (שני) הוא דיבר לראשונה מאז החל את מסע הבחירות, ואמר כי יפעל לתיקון חוק הלאום.

את הדברים אמר גנץ בפתח ביתו בראש העין כששוחח עם קבוצה של בני העדה הדרוזית, פעילי המטה לתיקון חוק הלאום.

"יש לנו ברית דמים, אבל לא פחות מכך יש לנו ברית חיים", אמר גנץ, "אנחנו צריכים לוודא שביחד אנחנו בונים את השותפות הזו ואת הברית הזו בצורה משותפת כברית חיים, כמו שראוי שיהיה. אני אעשה כל שביכולתי לפעול למען תיקון החקיקה, שיביא לידי ביטוי את הקשר הזה, את הקשר העמוק והבלתי ניתן לניתוק - לא רק בקרב, אלא גם בחיים. לא רק בקושי, אלא גם בטוב. נעשה את זה ביחד".

במקום נכח גם ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, שתומך במחאה נגד חוק הלאום.

יצוין כי לאחר המפגש עם גנץ צפויים פעילים המטה לצעוד לבתי ראשי מפלגת 'הימין החדש' נפתלי בנט ואיילת שקד, וכן לביתם של יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, יו"ר 'גשר' אורלי לוי אבקסיס ויו"ר 'כולנו' משה כחלון. ביום שישי הם יפגינו בירושלים מול בית ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בתגובה לדברי גנץ, אמרו במפלגת 'הימין החדש' כי ‏"אמירתו הראשונה של גנץ בפוליטיקה מבהירה - גנץ חבר לשמאל. ‏חוק הלאום הינו הישג היסטורי אשר מחזיר למדינה את אופיה הלאומי, היהודי והציוני מול השחיקה המתמשכת שגרם בג"ץ. ‏תכנית גנץ לשינוי חוק הלאום מבהירה את עמדתו".

מ'הליכוד 'נמסר כי "כשגנץ תוקף את חוק הלאום וציפי לבני מברכת אותו על כך, כולם יודעים את המובן מאליו: גנץ הוא שמאל, בדיוק כמו לפיד".

השר יריב לוין הגיב ואמר כי "יצא המרצע מן השק ונחשף המרצ האמיתי של מועמד השמאל בני גנץ. חוק הלאום שהעבירה ממשלת הליכוד מעגן את הבסיס הציוני של מדינת ישראל וכל פגיעה בו פירושה פגיעה בהתיישבות היהודית ובזהות היהודית. נמשיך להגן על זהותה של המדינה ולמנוע כל ניסיון לפגוע בחוק הלאום".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה בתגובה כי "את חוק הלאום לא צריך לתקן, צריך לבטל. עצם הדיון על נוסח החוק הוא הניצחון האמיתי של הימין שזרק לפח את מגילת העצמאות עבור דיון מפולפל על סעיפי חוק גזעני ומפלה שאין לו מקום בספר החוקים הישראלי".

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד אמר כי "‏בני גנץ מביע עמדה ערכית ראויה לתיקון חוק הלאום. חשוב שיהיה חוק שתואם את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולכן אחד הדברים הראשונים שנעשה כשנגיע לשלטון יהיה תיקון חוק הלאום הנוכחי לחוק הלאום של בני בגין ו'יש עתיד'".

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) אמרה בתגובה כי "לישראל יש חוק לאום, קוראות לו חוק השבות. ולישראל יש מגילת עצמאות, שצריכה לקבל מעמד של חוקה. החוק המפלה שנתניהו קורא לו חוק הלאום הוא ההיפך משני אלה והוא רק פוגע במדינת ישראל".

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) אמר כי "חוק הלאום לא דרוש תיקון. חבל שבפעם הראשונה שבה גנץ בוחר לשבור שתיקה, הוא עושה זאת כדי לתקוף את חוק היסוד שמעניק למדינת ישראל את תעודת הזהות שלה ומעגן את ערכיה. גנץ שבר שתיקה ופגע בחוסן ישראל".

ממפלגת 'התנועה' בראשות לבני נסמר כי "מברכים על דברי בני גנץ. התנועה מובילה את המאבק לישראל יהודית וגם דמוקרטית ונחוקק במשותף את חוק יסוד מגילת העצמאות - ישראל היא מדינת העם היהודי שיש בה שיוויון. משימה ראשונה לאחר הבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר