מנדלבליט קבע

תיק 1270 - הסוף: לשופטת גרסטל היו "תעתועי זיכרון"

"התשתית הראייתית שהתגבשה במהלך החקירה אינה מספיקה להעמדה לדין של מאן דהוא" - כך החליט היועץ המשפטי לממשלה בפרשה שהסעירה לפני כשנה את המדינה (חוק)

יוני גבאי | כיכר השבת |
השופטת בדימוס הילה גרסטל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט לגנוז את תיק 1270 המוכר גם כ'תיק גרסטל' - כך מודיע היום משרד המשפטים.

התיק עסק בחשד שלפיו ניר חפץ, יועצו של ראש הממשלה נתניהו, הציע לשופטת בדימוס הילה גרסטל דיל, לפיו גרסטל תמונה ליועצת המשפטית לממשלה, ובתמורה תפעל לסגירת תיקי חקירה שנפתחו נגד נתניהו.

על פי החשדות אז, יועץ התקשורת אלי קמיר הוא שהציע לשופטת את הדיל בשליחות ניר חפץ. במסגרת זו נחקרה גרסטל ומסרה את עדותה.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', לפני מספר חודשים נמסר ממשטרת ישראל על סיום החקירה בתיק. המשטרה המליצה לסגור את התיק, כשלדבריה במהלך החקירה עלו ממצאים נוספים, אשר הציגו את הדברים בצורה שונה מאשר במידע ובראיות הראשוניים. לאחר בחינת התשתית הראייתית שנאספה, ממצאי החקירה אינם מבססים תשתית ראייתית לביצוע החשדות המתוארים, מסרה אז המשטרה.

נתניהו עם יועצו לשעבר ניר חפץ (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

כעת, מתברר כי היועץ המשפטי מאמץ עמדה זו של המשטרה, עמדה לה שותפים גם ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, פרקליטת מחוז תל אביב ופרקליט המדינה.

בהודעה שמפרסם הערב (שני) משרד המשפטים, נאמר כי "בסופה של החקירה, פערי גרסאות משמעותיים בין המעורבים העיקריים עצמם, וכן התפתחות ושינויים פנימיים בגרסה המרכזית שנמסרה באשר להצעת השוחד, הביאו את גורמי האכיפה (המשטרה והפרקליטות) לכלל דעה כי לא התגבשה תשתית ראייתית לביסוס החשדות נגד מי מהמעורבים בפרשה.

"ע"פ הודעתה הראשונה של כב' השופטת בדימוס גרסטל, בזמן שהייתה מועמדת לתפקיד היועמ"ש לממשלה, חברה הקרוב, אלי קמיר, ביקש לפגשה בפתאומיות ובדחיפות. כשנפגשה עמו מסר לה קמיר שהוא נפגש זה עתה עם ניר חפץ, וכי האחרון ביקש ממנו לבדוק את נכונותה של גרסטל לסגור את התיקים של רעיית ראה"מ, ובכך יגברו סיכוייה להתמנות לתפקיד.

"השופטת בדימוס גרסטל תיארה בהודעתה זעזוע עמוק מההצעה והגדירה אותה כ'הצעה קרימינלית, חד משמעית'.

היועהמ"ש מנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"ביום 8.5.18 נגבתה הודעה נוספת מכב' השופטת בדימוס גרסטל; בהודעה זו היא הבהירה שקמיר לא הציג בפניה 'הצעה על השולחן', מפי חפץ. כן ביקשה להבהיר שלא הובאה בפניה הצעה קונקרטית כפי שתוארה בגרסתה הראשונה, שהשיח היה ערטילאי, שאין לה ידיעה על תוכן השיחה האמיתי בין חפץ לקמיר וכי הזעזוע הכבד שחשה נבע מעצם השיח. כן הבהירה כי אינה יודעת לומר אם מדובר בהצעת שוחד.

"כב' השופטת בדימוס גרסטל הסבירה את השינוי באופן הצגת הדברים על ידה בעדותה השנייה, בתעתועי זיכרון ביחס לזמנים, נוסחים והתבטאויות, בחלוף למעלה משנתיים מהפגישה האמורה.

"נוכח כל האמור, ובפרט משום השינויים בגרסאותיה של כב' השופטת בדימוס גרסטל והעובדה שלא נמצאו תימוכין לתוכן גרסתה הראשונה, נמצא כי התשתית הראייתית שהתגבשה במהלך החקירה אינה מספיקה להעמדה לדין של מאן דהוא, ועל כן החליט היועץ המשפטי לממשלה לקבל את המלצות ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ופרקליט המדינה לסגור את התיק נגד אלי קמיר", נמסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר