בחירות פנימיות

בצלאל סמוטריץ' - היו"ר החדש של סיעת 'האיחוד הלאומי'

"יש בי אימה ויראה, מכובד האחריות שהטלתם זה עתה על כתפיי", פתח סמוטריץ' • השר אריאל, שהתמודד מול סמוטריץ' על הראשות, עשוי לפרוש • בשמאל הצרו על הבחירה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סמוטריץ ברגעים שלאחר בחירתו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתום בחירות פנימיות בסיעת 'האיחוד הלאומי', קטף בצלאל סמוטריץ' את ראשות הסיעה, מול השר אורי אריאל שהתמודד מולו.

סמוטריץ' ואריאל, שהכריזו שניהם על מועמדותם לראשות הסיעה - חלק מן 'הבית היהודי', היו שני השמות לבחירה הערב (שני) במרכז האיחוד הלאומי, ובסופו של דבר הוכרז על המנצח - בצלאל סמוטריץ'.

משמעות הדבר לגבי השר אורי אריאל תהיה פרישתו מן הסיעה, ואולי אף מן הפוליטיקה בכלל. כפי שדווח ב'כיכר השבת', השר אריאל מנע את האופציה של חברותו באיחוד הלאומי במקרה שלא יהיה יו"ר הסיעה.

אחרי סמוטריץ', את המקומות הבאים קטפו: אופיר סופר, מזכ"ל המפלגה הנוכחי, במקום 2; אורית סטרוק, במקום 3; יוסי כהן, במקום 4; הרב עמיחי אליהו, בנו של הגאון הרב שמואל אליהו, במקום 5.

על אף פרישתו הצפויה של השר אריאל, סמוטריץ' אינו זונח אותו. בדברים ראשונים לאחר בחירתו, בירך על הבחירה ואף פנה אישית לשר אריאל.

"חברים ושותפים יקרים, תודה על האמון. אין בי שמחה עכשיו. יש בי אימה ויראה מכובד האחריות שהטלתם זה עתה על כתפיי. הנני העני ממעש, נרעש ונפחד", פתח.

"בראש ובראשונה אני פונה ביראת כבוד למורי ורבי, ידידי היקר השר אורי אריאל: תודה מעומק הלב על שהנהגת את ספינת האיחוד הלאומי במשך שנים ארוכות בימים קשים וברגעי שלווה, במסירות אין קץ ובאחריות גדולה.

"אני קורא לך אורי, בקריאה נרגשת, מעומק הלב, להמשיך ולתרום מניסיונך הרב להצלחת המפלגה. אני סמוך ובטוח שעוד נכונו לך שנים רבות של עשיה למען עם ישראל, ונשמח מאוד להיות חלק מכך".

למרות ההזמנה הלבבית, בציונות הדתית מעריכים כי השר צפוי להודיע בקרוב על פרישתו המלאה מן החיים הפוליטיים, לאחר 23 שנים בהן כיהן כשר בתפקידים שונים וכחבר כנסת.

במפלגת 'הבית היהודי' בירכו את סמוטריץ', והודו לשר החקלאות אריאל "על שירותו ארוך השנים למען עם ישראל ועל שותפות פוריה ומועילה עם המפלגה". מנכ"ל המפלגה ניר אורבך אמר כי "עם סיום הליך הרכבת רשימת הבית היהודי לכנסת, אנו מתכוונים לשלב ידיים ולאחד כוחות, כך שנהיה גורם משפיע ומכריע בכנסת ובממשלה הבאה".

מסיעת 'הימין החדש', של השרים בנט ושקד, נמסר: "אנו מברכים את בצלאל סמוטריץ, על בחירתו ליו"ר האיחוד הלאומי. הוא איש אידיאולוגיה ועשייה, שפיו וליבו שווים. ‬כעת, כל אחד בדרכו יביא להגדלת גוש הימין למען עתיד המדינה ולמען שלמות ארצנו.‬ ‫אנחנו מודים לשר אורי אריאל על שנות פעילות ארוכות שיחקקו בתולדות הציונות".

בשמאל, לעומת זאת, הצרו על בחירתו של סמוטריץ'. ח"כ יואל חסון, יו"ר 'התנועה', הגיב: "עכשיו הבחירה ברורה מתמיד, ממשלת סמוטריץ' - או ממשלה ציונית ודמוקרטית שבה כל האזרחים והאזרחיות שווים בפני החוק, ממשלה שמקדשת את הסיפוח הזוחל או ממשלה שפועלת למען הסכם מדיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר