וְהִנֵּה סְעָרָה בָּאָה

סופת החורף החזקה ביותר עד כה מורגשת בכל רחבי הארץ

רוחות עוצמתיות שמובילות לקריסת עצים והפסקות חשמל; ממטרי גשמים כמעט ללא הפוגה, ברד, קור שרק יילך ויגבר - ו...כמובן השלג שיירד בגליל ואולי אף בי-ם: סופת החורף (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שלג? עדיין לא: הברד יורד ונערם בשכונת רמות בירושלים (צילום: קבוצת 'מדברים תקשורת')

מזג האוויר החורפי הסוער כבר פוקד כעת (רביעי) את כל רחבי ישראל היום; גשמים סוערים המלווים ברוחות עזות וטמפרטורות ההולכות ויורדות, כשבאזור הדרום שורר אף אובך כבד.

נכון לעכשיו טרם נמסר על נזקים משמעותיים, למעט הפסקות חשמל לסירוגין בכמה ערים - בהן בני ברק - ונפילת עצים ועמודים, שבאחד המקרים הסתיימו בנס: במוקד 101 של מד"א התקבל דיווח על עמוד תאורה שקרס ופגע ברכב חולף ברחוב רמת הגולן בראש העין, וכתוצאה מכך נפצעו אישה כבת 40 וגבר כבן 31 באורח קל ופונו בהכרה מלאה עם חבלות בפלג גופם העליון לבית החולים בילינסון.

חובשי מד"א נעם פרבר ויוחאי עצמון תיארו: "זה ממש נס. הרכב שבו נסעו 2 הפצועים היה עם פגיעות פח קשות מאוד בחלקו העליון מעמוד תאורה שקרס ופגעו בה. 2 הפצועים, גבר כבן 31 ואישה כבת 40 שהיו ברכב בזמן הפגיעה שכבו על הכביש כשהם בהכרה מלאה ונסערים".

הטנדר שהתקפל מעוצמת נפילת העמוד (צילום: דוברות מד"א)

מזג האוויר הסוער החל בשעות הבוקר באזור הצפון, כשבחרמון החל לרדת שלג, אך בשעות הצהריים הממטרים התרחבו גם לאזור המרכז. בזמן הקרוב צפויים הגשמים להגיע גם לצפון הנגב.

הלילה כבר יהיה גשום וסוער, לפרקים, בכל הארץ - מהצפון ועד לנגב - שם שורר בשעה זו אובך כבד, המקשה על הראייה, ומצריך את הנהגים לנסוע בזהירות יתר. המשרד להגנת הסביבה התריע על זיהום אוויר חריג בשעות אלו באזור הנגב, הערבה ואילת, והסביר שרמות ריכוז האובך צפויות לרדת עם כניסת הגשמים לאזור זה.

המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות ממליצים לאוכלוסיות רגישות בהם חולי לב, ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהיריון, להימנע מפעילות גופנית מאומצת בחוץ. המשרד להגנת הסביבה ימשיך לעדכן את הציבור בהתאם לנתוני החיזוי ולנתונים הנמדדים בתחנות הניטור ברחבי הארץ.

גשם, רוח ואובך (צילום: David Cohen/Flash90)

באשר לרוחות, הן כאמור מורגשות בעוצמה כבר עכשיו ברחבי הארץ, כשבחופי תל אביב ובאזור נתב"ג נמדדו רוחות במהירות של לא פחות מ-70 קמ''ש, והן עוד צפויות להתחזק.

ואיך אפשר בלי השלג: בירושלים נערכים כבר כמה ימים לקראת השלג, במידה וזה יגיע ואף ייערם מעט על הקרקע - מה שנתון במחלוקת בין חזאי מזג האוויר השונים - והלימודים במוסדות החינוך הסתיימו היום מוקדם מן הרגיל; בשעה 15:00.

על רקע זה צפויים שיבושים בדרכי ההגעה לבירה באמצעות התחבורה הציבורית. כך לדוגמה חברת 'קווים' שמפעילה את מערך ההיסעים לירושלים ממודיעין עילית, ביתר עילית ואלעד, הודיעה כי יש להתעדכן במוקד המידע שלה, היות וקיים סיכוי גדול שקווי התחבורה יושבתו או יצומצמו.

בעיר צפת השלימו את ההיערכות לשלג, שדי בוודאות צפוי לרדת ולהיערם, והחשש מפני הצטברותו על הכבישים והגבלת יכולת תנועת הרכבים בעיר הגלילית, הוביל לסיום הלימודים במוסדות החינוך כבר בשעה 13:30.

רכב, לאחר שעץ קרס עליו בצפון הנגב (צילום: בטחון אשכול)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר