המכשיר נפרץ והדס שטייף קיבלה חסינות

כתבת גלי צה"ל קיבלה חסינות מהפרקליטות למרות שפרצה את מכשירו של אפי נוה וחיטטה בתוכנו. הסיבה: חשיבות החומרים שנמצאו במכשיר והביאו לפיצוץ של הפרשה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הדס שטייף ואפי נוה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

כתב גלי צה"ל, הדס שטייף, זכתה לחסינות מפרקליטות המדינה תמורת מסירתו של מכשיר הטלפון הישן של אפי נוה שהתגלגל לידיה על ידי אחד ממקורותיה. במכשיר נמצאו התכתבויות שמעלות את החשד כי יו"ר לשכת עורכי הדין שהתפטר היום מתפקידו קידם, לכאורה, שופטים תמורת טובות הנאה.

שטייף הייתה זקוקה לחסינות הפרקליטות בשל החשש שתתבע על כך שפתחה את המכשיר האישי ופרצה אותו, כמובן ללא רשותו של נוה. הפרקליטות שהבינה את משמעות החומרים שבמכשיר החליטה לעשות בהם שימוש למרות הדרך בה הושגו ובתמורה לקבלתו העניקו לכתבת את החסינות נגד העמדה לדין בנושא.

על פי הדיווח ב'הארץ', מדובר במכשיר ישן של נוה שנשאר בבית גרושתו ותוכנו לא נמחק. שטייף השתמשה במומחה כדי לפרוץ את מנגנוני האבטחה של המכשיר ובכך עשתה מעשה פלילי לכאורה.

על פי הדיווח, פרקליטות הצבאית ופרקליטות המדינה ניהלו משא ומתן, ולבסוף נחתמה עסקת החסינות לפני כשבועיים בהנחיית המשנה ליועמ"ש רז נזרי, מכיוון שהיועמ"ש אביחי מנדלבליט פסל את עצמו מטיפול בפרשה בשל קשריו עם נוה.

אם יוגש נגד נוה כתב אישום בפרשה, התוכן שבמכשיר צפוי לעמוד במרכז המשפט בעניינו. זאת למרות טענותיו של עו"ד בועז בן צור, פרקליטו של נוה, ולפיהן המכשיר הושג שלא כדין.

ממשרד המשפטים נמסר ל'הארץ': "מבלי לאשר או להכחיש דבר מן הנטען, נציין כי כל פעולות החקירה הרלוונטיות נעשו כדין, באישור הגורמים המוסמכים, ועם בקרה שיפוטית. בשלב זה עדיין קיים צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה שלא הותר לפרסום ולכן לא נוכל להתייחס מעבר לאמור לעיל".

מגלי צה"ל נמסר: "משפנייתך נוגעת לחקירה מתנהלת, המצויה תחת צו איסור פרסום, לא נוכל להתייחס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר