"התקיפה הכי חזקה"

צה"ל הפציץ מטרות איראניות בלב סוריה; נערכים לתגובה

מטוסי קרב של חיל האוויר הפציצו הלילה מטרות רבות של 'כוח קודס' האיראני ברחבי סוריה • במדינה הערבית טוענים: מדובר במתקפה משולבת מהים והיבשה • מחשש לתגובה, החרמון ייסגר (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו בשבט תשע"ט | 21.01.19
התקיפה סוריה, הלילה (צילום: התקשורת בסוריה)

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (שני) בשטח סוריה מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני, וכן סוללות הגנה אווירית סוריות. בהוראת צה"ל, אתר החרמון לא יפתח היום למבקרים, אך לפי שעה השגרה נמשכת ואין הנחיות נוספות לתושבים.

משרד ההגנה הרוסי דיווח כי בתקיפות נהרגו ארבעה חיילים סורים ונפצעו שישה בני אדם, ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם טוען כי 11 סורים נהרגו בתקיפה הישראלית.

לפי משרד ההגנה הרוסי, מערכת ההגנה האווירית של סוריה השמידה 30 טילי שיוט ופצצות של חיל האוויר. עוד דווח כי נגרם נזק לתשתית בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק.

התקיפה נגד יעדי כוח קודס בוצעה בתגובה לשיגור טיל קרקע-קרקע שבוצע אמש על-ידי כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל, וכוונה לפגוע בצפון רמת הגולן. הטיל יורט על ידי לוחמי "כיפת ברזל" מעל להר החרמון. בסוריה מדווחים כי מדובר "בתקיפה הכי חזקה של השנים האחרונות".

במסגרת התקיפה נתקפו מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס בסוריה, ובהן: אתרים לאחסון אמצעי לחימה ובמרכזם אתר בשדה התעופה דמשק בין לאומי, אתר מודיעין איראני ומחנה אימונים איראני.

במהלך התקיפה בוצע ירי של עשרות טילי קרקע-אוויר סוריים על אף אזהרה ברורה שהועברה מצה"ל להימנע מירי זה. בעקבות כך תקף צה"ל מספר סוללות הגנה אווירית סוריות.

בסוריה טוענים כי "ישראל תקפה משמי לבנון, מאצבע הגליל ומעל הכינרת. נעשה שימוש בכמה סוגי חימוש, ובכלל זאת טילים מונחים. מערכות ההגנה האווירות שלנו פעלו מיידית, יירטו את הטילים, והצליחו להשמיד את מרביתם לפני שפגעו במטרות. הפלנו עשרות יעדים עוינים ששיגר האויב הישראלי לעבר אדמות סוריה".

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה האיראנית לעבר שטח ישראל אתמול היא הוכחה נוספת וברורה לכוונה העומדת מאחורי ניסיונות ההתבססות האיראנית בסוריה, ולסכנה שהם מהווים למדינת ישראל וליציבות האזורית. צה"ל ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש כנגד ההתבססות האיראנית בסוריה.

"כמו כן, צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו ומזהיר אותו מלפעול או לאפשר פעולה נגד ישראל. מצה"ל נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים וימשיך לפעול ככל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר