התגובה לתקיפה

איראן מאיימת: אנחנו מוכנים למלחמה מוחצת עם ישראל

לאחר התקיפה של צה"ל נגד מטרות צבאיות איראניות בסוריה, מפקד הכוחות האוויריים בצבא איראן מאיים כי ארצו "מוכנה למלחמה מוחצת עם ישראל". דובר צה"ל: איראן תקפה אותנו והגבנו (חדשות)

פעילות מערכות ההגנה הסוריות. ארכיון (צילום: Ahmed Abdulla, יוטיוב)

לאחר התקיפה המסיבית של צה"ל נגד מטרות צבאיות איראניות בסוריה, מגיבה הבוקר (שני) איראן לתקיפה ואומרת כי היא מוכנה למלחמה מוחצת עם ישראל.

מפקד הכוחות האוויריים בצבא איראן אמר הבוקר כי ארצו "מוכנה למלחמה מוחצת עם ישראל - שתביא לסופה". לדבריו, "כוחותינו החמושים ערוכים ליום שבו נראה את השמדת ישראל".

דובר צה"ל סיפר הבוקר על מה שהתרחש במהלך הלילה ואמר כי "אנחנו פוגעים בתשתיות של כוח קודס, בין היתר בנמל תעופה בינלאומי בדמשק, שם יש אתר אחסון של כוח קודס. אנחנו תוקפים מספר מערכות תשתית של כוח קודס בסוריה, אתרי אמל"ח, מודיעין ואימונים, מוקד התקיפה הוא אתר איחסון אמל"ח משמעותי בנמל תעופה אזרחי, בסמיכות לחלקים האזרחיים של נמל התעופה יש שם מחסן איחסון.

תקיפת חלק מסוללות ההגנה האווירית הסוריות (צילום: דובר צה"ל)

"אנחנו מזהירים את הסורים מלבצע ירי נ"מ, טרם התקיפה וגם במהלכה אנחנו מזהירים - גם בגלוי - את הסורים מלבצע ירי כנגד כוחותינו, בפועל יש ירי רחב מאוד של עשרות טילים, ובעקבות זאת תקפנו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות. חלק מהיעדים הם במחנות של חטיבות סוריות, שם יש מבנים איראנים ואותם אנו תוקפים".

לדבריו, "אירן מנצלת את סוריה לפעילות שלה, וסוריה משלמת מחיר יקר".

באשר לירי הטיל אתמול לעבר ישראל, אמר דובר צה"ל כי מדובר "ירי טיל קרקע קרקע אירני, מייצור אירני, על ידי פעילים איראניים מאזור דמשק, באזור שלא אמורים להיות בו איראניים. ניסיון איראני לתקוף את ישראל שמיורט על ידי כיפת ברזל.

"הירי אמש, ירי שיכל לפגוע באזרחים, ירי שמבוצע על ידי איראנים מתוך דמשק - בתוך שטח שהתחייבו שלא יהיו שם איראנים. זו לא פעולה שמתרחשת בעקבות פעולה כזו או אחרת - זו פעולה מתוכננת, זה ניסיון איראני לתקוף את ישראל, לסכן אזרחים ומטרות צבאיות, הם מחפשים הזדמנות להרתיע אותנו מפעילותינו".

"אנחנו במוכנות מוגברת במערכי הגנה ובמערכים נוספים לכל התפתחות, נחושים להגן על אזרחי ישראל ועל שטח ישראל", הוא מבהיר, "המתקפה היא תגובה למתקפה איראנית על שטח ישראל".

דובר צה"ל מוסיף כי אנחנו מחליטים לסגור את אתר החרמון בהתאם להערכת המצב, שאר האיזור נמצא בשגרה מלאה.

"ראינו הלילה את המצוקה האיראנית שהם לא נמצאים במקום שהם רוצים, מנסים לייצר פעולה שתרתיע את ישראל מהפעילות כנגד התבססותם, זהו ניסיון שאנחנו נחשב פעמיים האם לבצע פעולות כאלו או אחרות או לא, מבלי להתייחס לאירוע כזה או אחר, המדיניות שלנו לא השתנתה, יש הרבה מאוד יכולות שהם רצו שיהיה להם ואין", אומר דובר צה"ל.

באשר לעמימות שהופרה כאשר צה"ל דיווח על התקיפה בסוריה, אומר דובר צה"ל כי "ההבדל של הפעולה היום בלילה היא תגובה לאירועי אמש, היא מסר גלוי שאנחנו לא נקבל פעולה כזו. התקיפות שביצענו מראות שההתבססות שלהם היא גם במטרה לפגוע במדינת ישראל. השינוי שחל בחודשים האחרונים בפעילות בסוריה קשור לצד השני, הצד השני עושה אאוטינג לכל פעולה".

הבוקר, הודיע צה"ל כי תקף שורת מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני בשטח סוריה, זאת בתגובה לשיגור הטיל קרקע-קרקע אתמול משטח סוריה לישראל, שבוצע - כך על פי צה"ל - על ידי כוח איראני.

בין היתר, תקף הלילה צה"ל אתרים לאחסון אמצעי לחימה ובמרכזם אתר בשדה התעופה דמשק בין לאומי, אתר מודיעין איראני ומחנה אימונים איראני.

בצה"ל ציינו עוד כי "במהלך התקיפה בוצע ירי של עשרות טילי קרקע-אוויר סוריים על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות כך נתקפו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות".

משרד ההגנה הרוסי דיווח הבוקר כי בתקיפות נהרגו ארבעה חיילים סורים ונפצעו שישה בני אדם, ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם טוען כי 11 סורים נהרגו בתקיפה הישראלית.

לפי משרד ההגנה הרוסי, מערכת ההגנה האווירית של סוריה השמידה 30 טילי שיוט ופצצות של חיל האוויר. עוד דווח כי נגרם נזק לתשתית בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק.

בעקבות התקיפה בסוריה, הודיע הבוקר צה"ל כי לארח הערכת מצב הוחלט שאתר החרמון לא ייפתח היום למבקרים, זאת בשל החשש לחידוש הירי מסוריה לעבר החרמון, כפי שנעשה אתמול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר