'דגל' ויתרו על האידישקייט?

עליזה בלוך: 'היה ל'דגל' הלם של הפסד; לא צריך להתרגש'

מה הוביל את 'דגל התורה' - שנלחמה בראש העיר בית שמש "בשל נושאי אידישקייט" - לקואליציה? ראש העיר עליזה בלוך בראיון ראשון מסבירה את התהליך וחושפת את השיחות עם הרבנים (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

כניסת 'דגל התורה' לקואליציית עליזה בלוך בבית שמש, מעוררת סערה ומתיחות בין 'דגל' לש"ס ברמה הארצית לאחר שבש"ס ראו בכניסתם כ"בגידה". כעת, מסבירה ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך, ל'כיכר השבת' - בראיון ראשון לאחר ההסכם, מה הוביל את המפלגה שנלחמה בה מלחמת חורמה בשל "נושאי אידישקייט", לחבור אליה לקואליציה.

"היה צריך למצוא את הדרך של הסרת החשדות ובניית אמון", אומרת בלוך בפתח דבריה, "בסופו של יום, לכולם יש פה מקום. כל אחד יכול לחיות בבית שמש על פי אמונתו. המרחב הציבורי בבית שמש יהיה מרחב פתוח לכולם, היא עיר מאוחדת ועיר העתיד של ישראל".

שאלנו את בלוך מה השתנה היום בנושאי הדת שבעקבות כך החליטה 'דגל התורה' להיכנס לקואליציה. "האם נפתרו הבעיות?", תהינו ובלוך השיבה: "בתחילת הדרך היה ל'דגל התורה' הלם של הפסד בבחירות, יש אמירות שנאמרות בעידנא דריתחא, לא צריך להתרגש מכל מילה שאומרים".

האם הכל פוליטיקה?

בלוך: "לא חושבת שזה פוליטיקה, אנשים עברו תהליך של בניית אמון. ראינו שמי שנמצא בצד השני הוא לא כזה נורא. המהפך לציבור החרדי הוא מצוין. תהיה תעסוקה טובה יותר כשיבינו שכולנו רוצים טוב. לקח זמן לבנות את זה".

עליזה בלוך בראיון לכתב 'כיכר השבת' אבי רבינא

על התהליך עצמו אומרת בלוך כי "ישבו רבנים מזרמים שונים, וגילו שטוב להם ביחד. יש לי ערוץ ישיר מול הרבנים החרדים". בלוך מגלה כי הפגישות עם הרבנים יימשכו במהלך הקדנציה הקרובה על מנת ללבן סוגיות השנויות במחלוקת.

אחד הנושאים שעמדו בראש מסע הבחירות של בלוך הייתה שכונת רמת בית שמש ג'. חרדים רבים מתגוררים בשכונה אך ללא תנאים מינימליים של צרכי היום יום, כעת היא אומרת כי "הם קיבלו שכונה לא בטוחה. בלי מקווה, בלי תחבורה, בלי בתי ספר ובלי תשתיות. אני במירוץ מטורף על מנת שיהיו שם מבני ציבור, תחבורה ציבורית ופינוי אשפה".

לדבריה: "אני מתחייבת שרמת בית שמש ד' וה' שייבנו בקדנציה שלי לא ייראו כמו רמת בית שמש ג'. שם בינתיים אני רק ממזערת נזקים".

בסיום הראיון, התייחסה בלוך לאפשרות שסיעת ש"ס תיכנס אף היא לקואליציה ואמרה: "אני בטוחה שגם ש"ס תיכנס, כל אחד שיכול להצטרף לעשייה זה מבורך. יש המון עבודה לכולם, לא מבינה איך אפשר לוותר על ההזדמנות לפעול למען התושבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר