המפץ החרדי

מנציחים את המחלוקת // הרב ישראל גליס

באו כאלו שחשבו ומסבירים לנו שש"ס היא ייחודית, וחשוב שהיא תלך לבד. אלא שלאן שאתם בש"ס רוצים להגיע, אתם לא מצליחים כבר הרבה שנים - עם מאות נציגים (דעה אישית)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
יו"ר ש"ס אריה דרעי (צילום: פלאש 90)

זהו, אם חשבתם ודמיינתם שבט"ו בשבט תשע"ט יוכרז על אחדות במחנה החרדי, באו כאלו שחשבו ומסבירים לנו שש"ס היא ייחודית, וחשוב שהיא תלך לבד, ויש סיכוי גדול שהיא לא רק תעבור את אחוז החסימה אלא תגדיל את כוחה.

בסדר, יהיה לש"ס מנין של חברי כנסת שיהיו מפוזרים בוועדות בכנסת, ובמשך 5 שנים לא נשמע מהם אלא פה ושם מישהו יגיש הצעת חוק ויכתבו עליו באתרים ובעיתוני סוף השבוע.

אלא שלאן שאתם בש"ס רוצים להגיע, אתם לא מצליחים כבר הרבה שנים - גם כשיש לכם מאות נציגים ברשויות המקומיות!

בת מעדות המזרח נאבקת להיכנס לסמינר אשכנזי ולא מצליחה, גם האיומים שלכם על מנהלי סמינרים היו ריקים מתוכן, וכך בישיבות ובתלמודי התורה - אז מה הרווח שלכם בייחודיות?

די, די, יש כבר דור חדש שגדל בגאווה ספרדית בעולם הישיבות ובכוללים, ההפרדה הזאת היא פרי ביאושים של כמה עסקנים, מלבי אש, שהציבור מקיא אותם מתוכו.

יש כאלה שמסבירים לנו שיש הרבה מבני עדות המזרח שלא יצביעו למפלגה מאוחדת כי הם יאבדו את הזהות שלהם, אז לדוברים הרהוטים האלו, נסביר שיש היום מפלגה חדשה של הרבנית עדינה בר שלום ששומרת סרטון ממרן שמחזק את ידיה; יש את אלי ישי, על אף שאתם מזלזלים בו; יש מתנחלים חרד"לים ספרדים, שירצו בעת הזאת לחזק את הימין הצולע ואת הנרדף בנימין נתניהו - כאלו שהצביעו פעם ש"ס.

יש מבני עדות המזרח שהצביעו ברשויות ש"ס, לא בגלל המפלגה או למען החכמים ואריה דרעי, אלא כי הנציג העירוני מצא חן בעיניהם והם קשורים אליו.

אחרי ניפוי כל בני עדות המזרח בארץ, צריך הרבה תפילה וקמעות שש"ס תצליח . בסתר לב, הרבה רוצים שהם יצליחו כדי שלא יהיה חילול ה', ויש גם כאלו שמתפללים שש"ס תמחק מעל המפה כי היה לה עדנה ועכשיו היא מיותרת ומזיקה.

עולם התורה הענק שהוקם בזיעת אפיים של מרן בניצוחו של אריה דרעי מתנהל היום לבד, בלי קשר למפלגת ש"ס. גם תלמודי התורה מתנהלים עצמאית, כל אחד לגורלו.

יש חברי כנסת של ש"ס שיודעים שמקומם לא מובטח באם תהיה אחדות, והם עושים הכל כדי להנציח את המחלוקת. לא טובת היהדות המזרחית לנגד עיניהם, אלא טובת הכיסא שלהם.

יש פרשנים שמסבירים ולוחמים למען הנצחת המחלוקת, ונחמצה ליבם כאשר 'אגודה' ו'דגל' חברו יחד. הם חוששים מפרנסתם, אז הם מפרשנים את המחלוקת וחוסר האחדות בציבור שומרי תורה ומצוות.

כל אלו לא היו בשטח בשנה האחרונה או מהרגע שהוכרז בחירות. בהרבה מוקדי הכוח של ש"ס, ממוסיוף שבבוכרים ועד בית הכנסת עדס בירושלים, בצפון ובדרום, אנשים מדברים בחוסר פרגון לש"ס, יש להם כעס עצור, אולי לא מובן, למנהיגות של ש"ס.

חבל מאד שאין אחדות בין כל התנועות של הציבור החרדי, אבל אולי ובוודאי - בניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר