ח"כ אשר הגיע לאחיסמך: חשמל כשר לחרדים

ח"כ יעקב אשר הגיע לסיור מיוחד בשכונת אחיסמך, יחד עם ראש העיר יאיר רביבו, בכיד להבטיח שיובטח שבהקמת השכונה החרדית יוזרם 'חשמל כשר' (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

לקראת אכלוסם של אלפי משפחות חרדיות בשכונת אחיסמך בלוד, פועלים העסקנים וחברי הכנסת להבאת חשמל כשר בשבת בשל הבעייתיות בשימוש בחשמל שיוצר על יהודים בשבת.

ח"כ יעקב אשר (דגל התורה) שהיה מעורה בשנים האחרונות סביב בעיות האכלוס של השכונה החרדית החדשה, הגיע הבוקר (שני) לאחיסמך לסייר במקום יחד עם ראש העיר יאיר רביבו ואנשי מקצוע בניסיון להבטיח כי החשמל בשבת יהיה כשר ללא מגע יד אדם.

לסיור הצטרף נציג ועדת הרבנים לענייני אנרגיה בשבת על מנת לקדם את תנופת בניית שכונת אחיסמך המיועדת למגזר החרדי, תכנון הקמת מבנים למוסדות הציבור והחינוך בשכונה והקמת מתקן ייצור של חשמל כשר לשימוש בשבת.

בפתח הביקור נערכה ישיבה מקצועית בלשכתו של ראש העיר עם מנכ"ל עיריית לוד, מהנדס העיר, היזמים של שכונת אחיסמך ונציג ועדת הרבנים לענייני אנרגיה בשבת שם קיים דיון מפורט על הצרכים המיוחדים הנלווים לבניית השכונה כמו הקמת מבני ציבור ומוסדות חינוך עבור הציבור החרדי העתיד להתגורר בשכונה, בנוסף דנו המשתתפים בתכנית הקמת מתקן ייצור של חשמל כשר לשימוש בשבת שיספק חשמל באופן של כליאת החשמל המיוצר בימי חול לטובת הספקת החשמל בשבת ללא מגע והתערבות ידי אדם.

בין הנושאים שנדונו בישיבה היה נושא הקצאת השטח למתקן ייצור החשמל המדובר, הרגולציה והפיקוח, האחריות התפעולית והעלויות הכרוכות בהקמתו.

בהמשך סיירו ח"כ אשר, ראש העיר רביבו, בכירי העירייה ואנשי המקצוע בשטח שכונת אחיסמך והדירות הנבנות, שם עמדו מקרוב על התקדמות הבניה ועל היקף ההקצאות המתוכננות לבניית מבני ציבור ומוסדות חינוך , גני ילדים, בתי ספר ותלמודי תורה.

בסיום הביקור אמר חה”כ אשר כי "דגה”ת מלווה את שכונת אחיסמך מאז התכניות הראשונות להקמתה ונציגיה פועלים יחד עם רה”ע להתפתחות וקידום השכונה בפרט והעיר לוד בכלל וציין את מעורבותו של יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני והחכי”ם של דגה”ת בכל פנייה של רה”ע לקידומה ושגשוגה של העיר".

ח"כ אשר דיבר על חשיבות התכנון המוקדם והביצוע לבניית מוסדות הציבור וההקצאה הנדרשת להקמת מתקן ייצור החשמל הכשר לשימוש בשבת עוד בטרם אכלוס השכונה.

ראש עיריית לוד יאיר רביבו הנחה את הדרגים המקצועיים לבחון באופן מיידי הקצאה להקמת מתקן ייעודי לייצור חשמל כשר לשימוש בשבת , בד בבד עם קידום הבניה של מוסדות החינוך ופיתוח שאר מבני הציבור והקהילה כגון בתי כנסת, מעונות יום, גני ילדים בתי ספר ותלמודי תורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר