צפו בפשיטה

33% מהעסקים במאה שערים מעלימים מס

שבוע לאחר שאנשי מס הכנסה פשטו - בליווי המשטרה - על שכונת מאה שערים נחשף כי 33% מבעלי העסקים שנבדקו בשכונה לא רשמו הכנסות כנדרש בחוק • הנתונים (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הפשיטה על מאה שערים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בביקורת שנערכה בשבוע שעבר במזנון לממכר פלאפל בשכונת מאה שערים בירושלים העלתה כי לצד כדורי הפלאפל נמכרים במקום גם ספרי קודש, אולם ההכנסות בגין מכירת הספרים אינה מתועדות כלל. במהלך הבדיקה, הסביר בעל החנות כי הוא תורם את הכסף לאברכים.

כמו כן, בחנות לממכר פירות וירקות, נמצאו הפקדות והעברות בנקאיות בחשבון העסק בסך 30,000 שקל שאינן מתועדות בספרים. הירקן טען שמדובר בכסף שקיבל מאחיו.

עוד עלה במהלך הפשיטה של מס הכנסה על השכונה הקיצונית כי בביקורת בבית מאפה התגלה כי לא נרשמה קניית ביקורת שנערכה במקום מספר ימים קודם לכן ובכספת במקום נמצאו 2,200 שקלים במזומן אשר אינם רשומים.

ביקורות אלו ואחרות היו חלק מ-82 ביקורות בעסקים מענפי המסחר שערך בשבוע שעבר משרד מס הכנסה ירושלים 1 בירושלים ובסביבתה, 27 מתוכן נערכו בשכונת מאה שערים בבירה.

התוצאות מראות כי 12% מכלל העסקים בירושלים שנבדקו לא רשמו הכנסות כנדרש לפי החוק, בשכונת מאה שערים שיעור הליקויים היה גדול יותר והגיע ל-33% מהעסקים.

במס הכנסה מסבירים כי "ביקורות בעיר נערכו בסיוע משרד פקיד שומה חקירות ירושלים ובלווי של משטרת ירושלים – תחנת לב הבירה. במספר מקרים תושבי שכונת מאה שערים ליוו את הביקורות בהתגודדויות צעקות ובהשלכת חפצים, אך המבקרים ביצעו את הביקורות עד תומן.

"פעילות הביקורת בירושלים, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר