'כמעט פגע ברבין'

דיווח: נתניהו ניסה להכפיש את אביו של בנט

במסגרת 'תיק 4000', נחשפו תכתובות בין בעלי 'וואלה' וחברו של נתניהו לבין מנכ"ל האתר, בהן הציג הבעלים את רצונו של נתניהו בכתבת חיסול לבנט: טענה שאביו המנוח כמעט פגע פיזית ברבין (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו ובנט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

במסגרת רצונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו "לחסל" את יו"ר 'הימין החדש' השר נפתלי בנט - כך מתברר הערב (שני) - הוא רצה ששאול אלוביץ' חברו, בעליו של אתר 'וואלה', יפרסם כתבה מכפישה על אביו של בנט.

על פי דיווח ב'החדשות', אלוביץ' התכתב עם מנכ"ל 'וואלה' אילן ישועה, וביקש ממנו להעלות כתבה הטוענת כי אביו של בנט כמעט פגע פיזית בראש הממשלה יצחק רבין בתקופת הסכמי אוסלו.

וכך נכתב בהתכתבות, שחשף כתב המשפט גיא פלג - אלוביץ': "מהחבר (נתניהו): 'תבדוק אפשרות, לאור ההשוואה החצופה שעשה נפתלי בין רצח האופי שעשו לביבי אחרי רצח רבין למתקפה כביכול על הכיפות הסרוגות וההסתה החמורה בדבריו בפגוש את העיתונות, אני מציע שתבדוק את התמונות מההפגנה נגד רבין בחנוכת צומת כפר שמריהו, שם תגלה את אביו של בנט כמעט פוגע פיזית ברבין, וכן בהפגנה בוינגייט בעקבותיה למיטב ידיעתי נפתח נגדו תיק במשטרה בגלל אלימות".

ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין (צילום: SAAR YAACOV, לע"מ)

"'אם הוא מסית נגד ראש הממשלה, אולי שווה לעשות שימוש בחומרים הנ"ל ולעורר את הציבור החילוני לגבי בית הגידול שממנו בא'", כתב עוד אלוביץ', בשם ראש הממשלה נתניהו.

על פי הדיווח, כמה שעות אחרי שיגור ההוראה במייל, היא שונתה - יתכן משום שנתניהו הבין שזהו צעד אחד רחוק מדי במאבקו בבנט, או שאולי אלוביץ' כך הבין - והתעשת.

"אל תעלו את הקטע הזה", נכתב, ואף נשלחה הוראה מפורשת לגרוס את ההתכתבות המכוערת.

זו לא פעם ראשונה בה נתניהו מנסה לפגוע בבנט דרך משפחתו: לפני מספר שבועות חשף כזכור פרשן 'החדשות' עמית סגל כי נתניהו ביקש לפרסם כתבה נגד גילת בנט, אשתו של השר בנט, ולכתוב כי היא עבדה כשפית במסעדות לא כשרות.

שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, הגיב לפרסום הערב וכתב: "כל מה שיש לי בעולם, קיבלתי מאבא שלי ג'יימס בנט ז"ל, שהיה אדם טוב-לב ואידיאליסט, ומאמא שלי מירנה, שעזבו חיי נוחות בארה"ב ועלו לישראל מתוך ציונות".

"כל ניסיון לפגוע באבא ובמשפחתי אינו מוסרי, וחייב פשוט להיפסק. לעצם ה'האשמה'", הוסיף בנט: "בתקופת הסכם אוסלו, אבא ז"ל, שהיה איש ימין גאה, כאב מאוד את מסירת חלקי ארצנו לערפאת, והשתתף בהפגנות רבות נגד המהלך. אני מעריץ אותו על אומץ ליבו. שאר הדברים הם שקר מוחלט. אבא היה אוהב אדם שמעולם לא פגע באיש. אני גאה מאוד באבא שלי ושום כתבה לא תשנה זאת".

ג'יימס בנט ז"ל, אביו של נפתלי (צילום מסך: מתוך 'החדשות')

מהליכוד נמסר בתגובה לפרסום: "ראש הממשלה לא מכיר את התכתובות שהוצגו, והוא קובל על הניסיון להציג לציבור מצג שווא".

"גיא פלג וחדשות 12 שידרו הערב עוד כתבה שקרית נגד ראש הממשלה נתניהו, במסגרת מסע התעמולה היומי שלהם", נכתב עוד בתגובה, "הם רק שכחו לציין שב-2013, השנה שממנה גיא פלג הביא כתבות מוואלה, ראש הממשלה נתניהו לא כיהן כשר התקשורת, לא לפני הבחירות ולא אחרי הבחירות, ומיזוג בזק-יס כלל לא עמד על הפרק. כל זה קרה רק שנתיים מאוחר יותר - ולכן הכתבה, על אי-דיוקיה הרבים, היא דווקא כתב הגנה מצוין. היא מוכיחה שאין שום קשר בין הניסיונות של אלוביץ׳ המתוארים בכתבה להשפיע על הסיקור בוואלה, לבין הטבות שהיה ברור שאין ביכולתו של ראש הממשלה נתניהו לתת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר