האזינו • בלעדי

הראשל"צ במתקפה נגד בג"צ: 'למה כל דבר לנגוס ולנגוס?'

הרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף במתקפה נגד בג"צ שמתערב בנושאי דת: "כל דבר הבג"צ מתערב; מאבקים ומאבקים, אין סוף למאבקים; אתם לא מבינים בזה, תסמכו על הרבנים, למה לנגוס" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: יונתן זינדל, פלאש 90)

הראשון לציון ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי יצחק יוסף במתקפה חריפה נגד בית המשפט העליון המרבה להתערב, בשבתו כבית דין גבוה לצדק, בנושאי דת והחלטות מועצת הרבנות.

בשיעור שמסר באשדוד התבטא הרב הראשי: "לצערנו הרב היום כל דבר הבג"צ מתערב. הנה, עכשיו קיבלנו תלונה שרוצים להגיש עלינו בג"צ לגבי חמץ בצבא. יש חיילים דרוזים, חיילים גויים. לפי החוק - זה לא חוק - אסור להכניס, לפי הנהלים לא מכניסים חמץ בפסח, עכשיו הבג"צ רוצה להתערב".

"רוצים גם בבתי חולים" הוסיף הגר"י: "להכניס לבתי החולים חמץ, 'אתה יכול לכפות על החילונים?', הם רוצים להביא בתיק שלהם חמץ. כל הכלים...".

הראשון לציון סיפר: "כל הזמן יש לנו מאבקים בענייני הדת, כל דבר ודבר, מאבקים ומאבקים, אין סוף למאבקים".

הרב יוסף הוסיף: "אני לפעמים נפגש אתם, עם ראשי השלטון, מזכיר הממשלה ושרי המשפטים, אני אומר להם 'אתם לא מבינים בזה, אני מתערב ברפואה? אמרתי פעם לנתח כך או כך?', אתם לא מבינים בזה, תסמכו על הרבנים, תסמכו על הרבנות, למה כל דבר לנגוס ולנגוס?".

על בג"צ הכשרות אמר נשיא מועצת הרבנות: "כל אחד יכול לתת הכשר, לכתוב 'בהכשר רב פלוני', יודעים מי זה הרב הזה? יש רבנים שלצערנו הרב כל הזמן 'מותרים לכם, מותרים לכם', כל דבר.. זה מה שהם רוצים. כל דבר מנסים להיאבק".

"רבני ערים, רבני הארץ הם אלו שצריכים לעמוד על המשמר, לא תגורו מפני איש, כל כלי יוצר עלינו לא יצלח, נעמוד על המשמר", סיכם הראשון לציון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר