בן גביר זועם

הודעה חריגה: שב"כ תקף את נוער הגבעות

בהודעה יוצאת דופן באורכה ובתוכנה תוקף השב"כ את נוער הגבעות כשהוא מטיל בהם הכפשות רבות. עו"ד בן גביר בתגובה: יש לאסור על השב"כ לחקור את נוער הגבעות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ארכיון, אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מתניה טויסיג, פלאש 90)

בהודעה חריגה ונדירה מתייחס שירות הביטחון הכללי לנושא נוער הגבעות לאחר הגשת כתב אישום הבוקר נגד החשוד בביצוע פיגוע זריקת אבנים ממנו נהרגה עאישה ראבי.

בשב"כ טוענים כי החקירה לא פנתה ישירות כנגד בחורי ישיבת 'פרי הארץ', "יודגש כי עם היוודע דבר הפיגוע, החלה חקירת המקרה בשירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, כאשר נבחנו כל כיווני החקירה".

"עם התקדמות החקירה וקבלת מידע מודיעיני רלוונטי ועדכני, החלו פעולות חקירה סביב החשד שמדובר בפיגוע שמבצעיו יצאו מתוך ישיבת "פרי הארץ" אשר ברחלים. בתוך כך, פעל שירות הביטחון הכללי, להגיע לחקר האמת טרם נקיטת אמצעי מעצר וחקירה, תוך קיום שיח עם ראשי הישיבה וגורמים נוספים. מול פעולות אלה התקיים מאמץ יזום ומתמשך של גורמים רבים בעלי אינטרס שנועד לשבש את מהלכי החקירה", טוען השב"כ בהודעתו.

"במסגרת מאמץ זה, בוקר למחרת ביצוע הפיגוע, ביום שבת, יצאה קבוצת פעילים קיצונים ברכב מיצהר, לישיבה ברחלים לטובת תדרוך נערים הלומדים בישיבה כיצד להיערך ולהתמודד עם חקירות שב"כ", האשימו בשב"כ, אם כי מדובר בפסק הלכה שאושר על ידי גדולי הרבנים בציונות הדתית בשל החשש לאובדנות בשל החקירה הקשה שהופך את הנושא ל'פיקוח נפש'.

בהודעת השב"כ נטען כי במהלך חקירת תלמידי הישיבה בוצעו פעולות נוספות לשיבוש החקירה וכן "הפצת שקרים והכפשות כנגד גופי הביטחון המעורבים בחקירה".

אחד החשודים בפרשה, פלאש 90

בשב"כ מדגישים, כי כל מהלכי החקירה בוצעו תחת פיקוח שיפוטי הדוק מצד הפרקליטות ובתי המשפט, וכי במהלך החקירה זכו הנחקרים לכלל התנאים המתחייבים בחוק בהתאם לגילם ולאמונתם הדתית.

"כלל הראיות והממצאים שנאספו עד כה בחקירה הועברו לפרקליטות מחוז מרכז, אשר ליוותה את החקירה מראשיתה. בסיום ניתוח הראיות וממצאי החקירה הוחלט על הגשת כתב אישום כנגד אחד הקטינים. כתב האישום נסמך, בין היתר, על ממצא פורנזי ראייתי משמעותי ביותר", נאמר בהודעת השב"כ.

ההודעה התייחסה גם לקמפיין כנגד השב"כ וצורת החקירה שלו, "במקביל לפעולות החקירה, התקיים מאמץ יזום ומתמשך מצד גורמים בעלי אינטרס להכפיש את השב"כ ועובדיו וליצור דה לגיטימציה לפעילותו. התנהלותם של גורמים אלה, המשדלים גם את מי שאינו מעורב בפעילות עבריינית, להימנע מכל שיתוף פעולה עם רשויות החקירה, הינה חמורה ביותר ונוטעת בקרב נערים צעירים את התפיסה המוטעית כי לא יישאו באחריות למעשים חמורים המבוצעים על ידם".

"נוכח הטענות המניפולטיביות המתפרסמות בימים אלה על ידי אותם גורמים בעלי אינטרס, ובהתאם לעולה מכתב האישום, יש לומר כי מדובר בפיגוע טרור לכל דבר, ומעשים דומים שנעשו בידי מפגעים ערבים, ובכלל זה קטינים, טופלו על ידי מערכת הביטחון וגורמי האכיפה באופן זהה, והמעורבים בהם הורשעו בדין ונדונו לעונשים חמורים", מאשימים בשב"כ.

השב"כ מציין כי "החשודים באירוע טרור זה, נמצאים בקשר עם פעילי גבעות אלימים" וכאן פותח השב"כ במתקפה כללית כנגד נוער הגבעות כשהוא מפרט:

"1. מרביתם קטינים (15-17), נפלטי מסגרות חינוך, עבריינים, אלימים, חסרי מרות, חסרי סמכות רבנית והורית, אשר מסתובבים בגבעות ללא השגחה ומבצעים פעילות אלימה, חלקה חשאית בתוך כפרים ערבים סמוכים, המסכנת את ביטחון האזור כולו".

"2. פעילים אלה מחזיקים באידאולוגיה של "משיחיות אקטיבית" הרואה במדינה ומוסדותיה ("הציונים") אויב שיש להחליפו, תוך הפלת השלטון הדמוקרטי ובמקומו לכונן 'מדינת הלכה'".

"3. הם בוחרים שלא לשרת בצה"ל, אינם מכירים בממסד השלטוני בישראל ואינם בוחלים בפגיעה בכוחות הביטחון".

"4. במהלך 2018 נרשמה עלייה משמעותית של אירועים אלימים מצד פעילים אלה, בין היתר, כנגד כוחות ביטחון, שבאחד מהם אף נפצעה לוחמת מג"ב מפגיעת אבן בראשה שהושלכה במכוון ישירות לכיוונה".

בשב"כ מוסיפים, כי "בהסלמה בהיקף פעילות הטרור היהודי בשנת 2018 יש פוטנציאל לפגיעה בנפש, כפי שאירע בפיגוע זה, ובמקביל היא אף מביאה להסלמה של טרור ערבי כנגד יהודים. שירות הביטחון הכללי, ומשטרת ישראל, ימשיכו לפעול בנחישות כנגד כל גורם המעורב בפעילות טרור באשר היא".

עו"ד איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית הגיב הערב להודעה יוצאת הדופן של שירות הביטחון הכללי ואמר: "השב"כ נמצא בלחץ ואין ספק כי ההודעה שיצאה על ידי שירות הביטחון הכללי לפני מספר דקות מלמדת שאסור לתת לשב"כ לחקור את נערי הגבעות".

עו"ד איתמר בן גביר ועו"ד אבי קדר שמייצג את אחד החשודים, אבי דישי פלאש 90

"הודעת יח"צ של השב"כ נגד עורכי הדין המייצגים מוכיחה כי השב"כ לא מבין את תפקיד עורכי הדין, הוא מנסה למנוע מנערי הגבעות הגנה משפטית והתסכול והשנאה לנוער הגבעות רק פוגעים בעבודת השב"כ וגורמים פגיעה אנושה לארגון. שב"כ תפקידו לחקור ולא לעשות פעולות יח"צ נגד נערים צעירים ועורכי דינם ולהחליף את בית המשפט", תוקף בן גביר בחריפות.

"מעבר לכך שההודעה החריגה מהווה בבחינת חריגה מסמכויות השב"כ יש בה הוכחה כי אנשי השב"כ מתעבים את נוער הגבעות, נוקטים עמדה פוליטית באשר להם, וניכר כי עמדתם השלילית של אנשי השב"כ משפיעה על עבודתם", מאשים בן גביר.

עו"ד בן גביר מוסיף, כי "לטעון כי נערי הגבעות נפלטו ממסגרות חינוך ולא מתגייסים לצבא זו בבחינת הכפשה שחושפת את אנשי השב"כ לתביעה בגין הוצאת לשון הרע. גם הטענה שלא מגייסים אותם לצה"ל מקוממת במיוחד לאור העובדה שמי שמתערב שלא יגויסו לצה"ל הם בדרך כלל אנשי השב"כ ומבחינה זאת דומים הגורמים בשב"כ לאותו ילד שרצח את אביו ואמו וטוען שהוא יתום".

בן גביר מסר עוד, כי "בנסיבות אלה אני דורש שבשב"כ יפסיקו לחקור את נערי הגבעות ויפנו את התיקים לחקירה משטרה. ניכר כי הכישלון בחקירה הנוכחית (מתוך חמישה שוחררו ארבעה) גורם לאיבוד עשתונות, וההסתברות הגבוהה כי כתב האישום יסתיים בזיכוי, מדירה שינה בעיניה השב"כ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר