הגנה לנתב"ג

המתיחות עם איראן: "כיפת ברזל" גם במרכז

בשל החשש מהתלהטות הזירה הביטחונית מול איראן, אחרי התקיפה הנרחבת של כוחותיה בסוריה, בצה"ל לא לוקחים סיכון, וסוללות כיפת ברזל נפרסו בכל הארץ - כולל באזור המרכז, כהגנה על נתב"ג (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אחת מהסוללות שנפרסה היום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

המתיחות בצפון: על פי הדיווחים צה"ל השלים בימים האחרונים פריסה של סוללות כיפת ברזל בכל הארץ והיום (חמישי) דווח כי גם באזור המרכז נפרסה כיפת ברזל מחשש לירי מכיוון עזה ומכיוונם של אנשי חיזבאללה ואיראן בסוריה.

המתיחות החריפה בשבוע האחרון לאור פעילות צה"ל כנגד התבססות גורמים איראן בגבול הצפון, דבר עליו מדבר נתניהו כבר תקופה ארוכה עם הנשיא האמריקני ומקבילו הרוסי.

רק הבוקר פרסם דובר צה"ל כי במהלך הלילה, לוחמי צה״ל שפעלו במובלעת סמוך לגדר הגבול עם סוריה זיהו ירי לעברם. הלוחמים הגיבו בירי ללא נפגעים בצד הישראלי. לא פורסם מי היו אלו שירו לעברם אך הסבירות היא שלא מדובר בחיילי צבא סוריה כי אם בכוחות זרים - איראנים או לבנונים.

התקיפה הישראלית בסוריה השבוע, צילום: דובר צה"ל

בנוסף, מטוסי קרב של צה"ל תקפו בליל שני, בשטח סוריה מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני, וכן סוללות הגנה אווירית סוריות. בהוראת צה"ל, אתר החרמון אף נסגר ביום שני למבקרים בשל החשש לתגובה איראנית.

משרד ההגנה הרוסי דיווח כי בתקיפות נהרגו ארבעה חיילים סורים ונפצעו שישה בני אדם, ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם טוען כי 11 סורים נהרגו בתקיפה הישראלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר