פרסום ראשון

במחאה נגד חילול השבת ב'גשר יהודית' - פרקי תהלים לפני עשרת הדיברות

לאחר שכשלו המאמצים למנוע את חילול השבת ההמוני בעבודות 'גשר יהודית' בנתיבי איילון בשבת זו, קוראים הרבנים למתפללי בתי הכנסיות שבתל אביב לומר פרקי תהלים לפני קריאת התורה - כמחאה (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
גולדקנופף, מזכיר הוועדה למען השבת (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: על רקע העבודות בגשר יהודית תוך חילול שבת רח"ל, קריאה לבתי הכנסיות בתל אביב לומר פרקי תהלים לפני קריאת התורה בשבת הקרובה.

לאחר שכשלו המאמצים למנוע את חילול השבת המחפיר בעבודות להנפת קורות גשר יהודית בנתיבי איילון בשבת הקרובה, קוראים הרבנים למתפללי בתי הכנסיות שבתל אביב לומר פרקי תהלים לפני קריאת התורה במחאה על חילול השבת.

כזכור, כאשר פורסמה לראשונה הכוונה החוזרת של חברת 'נתיבי איילון' לבצע את הקמת גשר יהודית בעיצומה של שבת קודש, פורסמו ביומונים החרדיים דבריו של מזכיר ועדת הרבנים למען קדושת השבת הרב יצחק גולדקנופף, שהצהיר כי יעלה בפני גדולי ישראל את האפשרות לערוך מחאה על עלבונה של השבת בסמוך למתחם העבודות בתל-אביב.

הבוקר דווח כי אמש נפגשו נציגי בתי הכנסיות שבתל אביב לאסיפה בה דנו בדרכי הפעולה מול חילול השבת. היום - כך על פי הדיווח ביומונים - היו אמורים נציגי הקהילות הדתיות להיפגש עם ראש העיר רון חולדאי, ולהתחנן בפניו לבטל את העבודות המתוכננות.

רון חולדאי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הודעת משטרת ישראל ששוגרה היום הביאה למסקנה שחילול השבת יתבצע על אפם ועל חמתם של מקדשי השבת, ובעקבות כך שקלו בועדת הרבנים למען השבת את צעדיהם.

כפי שנודע ל'כיכר השבת', מחר תפורסם קריאה לכלל בתי הכנסיות שבעיר תל אביב, לעצור לפני קריאת התורה פרשת יתרו, בה יקראו את ציווי הבורא לשמירת השבת "זכור את יום השבת לקדשו", ולומר פרקי תהלים בציבור במחאה על הפגיעה בשבת קודש.

השיקולים שהביאו להחלטה שלא להוציא את הציבור להפגנה ברחובה של עיר תלויים ככל הנראה באופי העיר והתושבים שאינם מורגלים בכגון דא, ומשכך נבחרה האלטרנטיבה הרכה יותר, בדמות אמירת פרקי תהלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר