מי ירה בפורע

פלסטיני שהתעמת עם מתנחלים נורה למוות - חבריו נפצעו

עימות בין מתנחלים לפלסטינים סמוך למאחז עדי עד, בצהרי שבת, הסתיים בירי מהצד היהודי, ובמות אחד מהפורעים הפלסטינים. הסתה ברשת: 'הכובשים הציונים רצחו אותו'. צה"ל פתח בחקירה (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חיילים בנבי סאלח, ארכיון (צילום: פלאש 90)

מחבל פלסטיני נהרג בצהריים (שבת) מירי חיילי צה"ל, לאחר שיידה יחד עם חבריו אבנים לעבר כביש 60 וסיכן חיי אדם; באירוע נוסף, ליד מאחז עדי עד, נורה פלסטיני נוסף למוות, לאחר חיכוך עם מתנחלים.

לגבי האירוע הראשון נמסר מצה"ל, כי שלושה חשודים יידו אבנים לעבר רכבים ישראלים שנסעו על כביש 60 סמוך לכפר סילוואד. לוחמי צה"ל הגיבו בירי לעבר החשודים, אחד מהם מת מפצעיו מאוחר יותר וחשוד נוסף נפצע".

אך האירוע שתופס את מירב הכותרות בתקשורת הפלסטינית, הוא מותו של פלסטיני מירי, ופציעתם של כמה פלסטינים נוספים, בתום עימות עם מתנחלים.

מדובר בחיכוך פיזי שהתפתח בין מספר פלסטינים למתיישב יהודי סמוך לעדי עד, במהלכו נפצע אזרח באורח קל ולא נזקק לפינוי.

שיאו של האירוע היה בהמשך, כשהתפתח חיכוך בין מתיישבים לפלסטינים באזור, במהלכו בוצע ירי חי על ידי המתיישבים.

בצה"ל מאשרים כי ישנו פלסטיני הרוג ומספר פלסטינים פצועים, ובשל כך הוקפצו כוחות צה"ל ומג"ב לנקודה, והגיבו באמצעים לפיזור הפרת הסדר הפלסטינית במקום, והיא פוזרה.

הפלסטיני שנהרג, לצד ילדיו (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

"מדובר בפרטים ראשוניים, והאירוע ייבדק ויתוחקר", מבטיחים בצה"ל - מה שלא מונע כמובן מהסתה פלסטינית שגוברת בשעות האחרונות ברשתות החברתיות, נגד "הכובשים הציונים שרצחו ערבי חף מפשע,.

דוברות היישוב עדי עד עדכנה כך על האירוע האלים: "בצהרי יום השבת קבוצת מטיילים בפאתי היישוב מותקפת בדקירות סכין ובאלימות קשה על ידי ערבים תושבי הכפר החבלני אל מועייר".

"אחד המטיילים נפצע מדקירה והם מצליחים להזעיק עזרה. כוחות של כיתות הכוננות האיזוריות מוקפץ למקום על מנת לחלץ את המטיילים ולשלול דיווח על מטייל שנעדר".

"הכוחות מותקפים באלימות קשה מאוד ומרגע שהם חשים בסכנה מוחשית לחייהם הם מגיבים בירי באוויר. כוחות צבא שהגיעו למקום מתעמתים עם עשרות רבות של ערבים שתוקפים את החיילים באלימות קשה. הכוחות משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות".

ולסיכום: "היישוב עדי עד רואה בחומרה את המתקפות החוזרות ונשנות של תושבי הכפרים הערבים באזור, וקורא לכוחות הביטחון להגיב בחומרה ולהעניש את כל כפרי הטרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר