"הפרעה להולכי רגל"...

זעם בשכונה החרדית: שוטרים נתנו קנסות חנייה בליל שבת

ברמת בית שמש גילו הלילה כמה מהתושבים, כי הם נקנסו בעיצומה של שבת קודש, בגין כך שהחנו את רכבם על המדרכה. "זה כלל לא הפריע", טוען אחד מהם בכעס: "עדיף שיטפלו בפשע" (חרדים)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' בשבט תשע"ט | 26.01.19
רכב שחנה על המדרכה בשבת, ונקנס (באדיבות המצלם)

תושבים בשכונת רמת בית שמש ג' נדהמו הלילה (מוצ"ש) לגלות, כי קיבלו דו"ח תנועה בעיצומה של השבת, לאחר שהחנו את רכבם על המדרכה בסמוך לכניסת השבת.

מתברר, כי שוטרי משטרת ישראל עברו ברחובות השכונה החרדית בליל שבת קודש, וחילקו קנסות על סך 500 ש"ח לכל רכב שחנה על המדרכות במקום.

אחד מבעלי הרכבים, שזועמים כעת, הוא ע', שהתארח בשבת האחרונה אצל אחיו שגר בשכונה.

הדו"ח, מוצמד לרכב

ע' הגיע לאחיו לפני כניסת השבת, עם משפחתו ועם סבתו בת ה-90. כאשר הוא לא מצא מקום חנייה מסודר, ומפאת דוחק הזמן המובן, החנה ע' את רכבו על המדרכה הסמוכה לבניין.

"הגענו לפני שבת ממש", מתאר ע' ל"כיכר השבת", והייתי עם סבתא שלי בת ה-90 ברכב. רק בגלל שלא מצאתי חנייה נורמלית, חניתי על המדרכה הסמוכה, אבל בדקתי וראיתי שהמדרכה היא ברוחב של כמה מטרים - כך שאני לא חוסם את המעבר להולכי רגל".

לדבריו, "בשבת בבוקר, בדרך לתפילה, שמתי לב כי קיבלתי בשעה 00:11, לאחר חצות הלילה - תוך חילול שבת - דו"ח תנועה על סך 500 ש"ח, מפני 'הפרעה להולכי רגל'. אני לא מבין איזו הפרעה יש, כשהשארתי כמה מטרים להולכי הרגל".

דו"ח התנועה - והשעה בה הוא ניתן

"עוד שלושה רכבים קיבלו דו"חות, גם הם על חנייה על המדרכה ממול, ששם נשאר כמטר וחצי מעבר להולכי רגל. מה זה הדבר הזה לתת דו"ח על כזה דבר בליל שבת?!", הוא תוהה בכעס.

יצוין, כי תושבי השכונה החדשה שמתמודדים בשנים האחרונות, עם אכלוסה, בפריצות לבתים וגניבות במהלך לילות שבת, מלאים בטענות על המשטרה.

"אולי במקום להתעסק במתן דו"חות תנועה לרכבים שלא מפריעים לאף אחד", הם אומרים כעת בשיחה עם "כיכר השבת", "תואיל המשטרה להפנות את מאמציה במיגור תופעת הגניבות אצלינו".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "כחלק ממאבקה המתמשך של משטרת ישראל כנגד עבירות תנועה על סוגיהן, מבצעת המשטרה אכיפה 24/7 ובדגש על עבירות הגורמות הפרעה לציבור הולכי הרגל ועלולות לסכן את חייהם, בהן גם חסימות וחניה על מדרכות שלעיתים מאלצות את הולכי הרכגל ובהם ילדים ואנשים עם עגלות תינוק לרדת אל הכביש.

"עוד נציין, כי ברחוב המוזכר בכתבה אין כל מצוקת חניה וישנם לאורכו מקומות חניה מוסדרים לנוחיותם של כלל התושבים והמבקרים מבלי שיאלצו לחנות על מדרכות.

"בניגוד מוחלט לטענה אודות עבירות התפרצות וגניבה, מבדיקה שערכנו עולה כי דווקא בשנת 2018 בעקבות פעילותה של המשטרה בבית שמש, חלה ירידה בהיקף עבירות גניבה מרכבים של כ -26% ובעבירות ההתפרצות חלה ירידה של כ - 12%.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול על מנת לספק לכלל תושבי המקום את הביטחון לו הם ראויים, במקביל לפעילות אכיפה שמטרתה לשמור על חייהם של הולכי הרגל".

המעבר הנרחב במדרכה, גם לאחר חניית הרכב עליו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר