בשורה: פארק המים "אקווטיקה" באורלנדו הותאם לאוטיסטים

ילדים בעלי צרכים מיוחדים נתקלים בקשיים לפקוד מקומות ציבוריים מבלי לספוג מבטים לא נעימים וביקורת על רצונם להיות חלק מהחברה. פארק מים בפלורידה הרים את הכפפה ואושר כמותאם לאוטיסטים (משפחה)

(צילום: מתוך האינסטגרם aquaticaorlando@)

גל ההסמכה של גני שעשועים כמותאמים לבעלי צרכים מיוחדים החל אשתקד, בשנת 2018, כאשר "סיסיים פלייס" הפך לפארק השעשועים הראשון המותאם לאוטיסטים, וזו רק ההתחלה.

על פי הודעת אינסטגרם מראשית החודש, פארק המים "אקווטיקה" באורלנדו השיג את ההסמכה שלו לאחר שיתוף פעולה עם מועצת המנהלים הבינלאומית לאישורים ותקינות בחינוך. אבל מה זה באמת אומר?

ובכן, ראשית, הצוות נדרש להשתתף בהכשרה שהיא בגדר חובה. בה חודדה הרגישות המיוחדת שיש לנקוט עם בעלי אוטיזם, חודדה המודעות, התקשורת המיוחדת ונרכשו מיומנויות מוטוריות (בנוסף לבחינה). כל זה, כמובן, כדי לעזור טוב יותר לצוות בעת התמודדות עם ילדים הנמצאים בפארק שיש להם צרכים מיוחדים.

בנוסף, הפארק יציע משאבים לתכנון הבילוי בו טרם הביקור וכן מדריכים חושיים המספקים מידע על האופן שבו אנשים עם קשיים בעיבוד חושים עשויים להיות מושפעים על ידי אטרקציות שונות. האורחים יכולים גם לבקר ב"החדר השקט" וב"אזורים החושיים הנמוכים", המספקים תאורה מתכווננת ואזורי ישיבה נוחים לכל אחד שיוכל להירגע בעת הצורך.

לדברי מירון פינקומב, יו"ר מועצת המנהלים, "עם העלייה בשיעורי האבחנה של הפרעות קוגניטיביות, יש צורך עצום באפשרויות אלו ובארגונים שיתחייבו לאורך זמן לאורחיהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר