"אנשים טובים וצנועים"

הסיתה נגד החרדים של בית וגן - וחטפה: "עושה קרע בעם"

אסתר ל', נסעה עם רכבה בשבת ברחוב עוזיאל בבית וגן, והעלתה פוסט נגד התושבים החרדים, אלא שהגולשים לא התחברו והשיבו לה בפוסטים זועמים: מיותר ומעורר שנאה", כתבה לה גולשת (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רחוב עוזיאל. ארכיון (צילום: גוגל מפות)


המאבק בשכונות המעורבות בירושלים, בין חרדים לחילונים, צץ מפעם לפעם, בעיקר בהקשרים של שמירת הסטטוס קוו בשבתות במרחב הציבורי.

המאבק המדובר, מתחרש סביב שמירת השבת ברחוב עוזיאל בשכונת בית וגן. רחוב עוזיאל, הוא רחוב מעורב בו מתגוררים חילונים, חרדים ודתיים. הרחוב, פתוח לתנועה בשבת, אך זה לא מונע מתושבים חילונים לעורר הסתה נגד המגזר החרדי והדתי המקפיד על שמירת השבת בשכונה.

אסתר ל', שביקרה במהלך השבת ברחוב עם רכבה, כתבה פוסט בו הלינה על "התנהגות" החרדים בשכונה. "סובלנות?", פתחה אסתר את הפוסט, "שכונת בית וגן, רחוב עוזיאל, רחוב פתוח לנסיעה בשבת, כרגע חזרתי מנסיעה שם, חוויה ממש לא נעימה. אי הסובלנות/אלימות וזלזול של התושבים, משחקים כדורגל על הכביש, מבוגרים וילדים בהמונים, הורים עם עגלות תינוקות, אחריות וזהירות כלפי הסכנה לא נראה".

"ואני שואלת מדוע? בירושלים יש הגדרה לשכונה חרדית ושכונות מעורבות, הגיע הזמן להגדיר קצת יותר את שכונות העיר, שכונות מעורבות, חרדיות וחילוניות. ירושלים מס' 1 בהגירה שלילית, ולא סתם. רובנו מאסו באלימות הזו". כתבה אסתר.

אלא שלשם שינוי גולשים חילונים ודתיים לא אהבו את הפוסט. אחת הגולשות העידה על חילוניותה וכתבה: "סתם לכתוב אלימות ולהתסיס, אלה לא הדתיים של מאה שערים ולא נטורי קרתא, אנשים טובים וצנועים. אין שם תנועה אז הם על הכביש, אני חילונית ונוסעת בשבת ולדעתי אנשים כמוך עושים את כל הקרע בעם, כי אתם עושים מזבוב פיל ומתסיסים".

גולשת נוספת כתבה: "הרחוב הזה אכן פתוח לתנועה בשבת, אבל המכוניות שם שנוסעות בשבת כל כך דלות שאנשים מרשים לעצמם לטייל ולשחק גם בכביש, אני לא מצדיקה את העניין אבל הפוסט הזה כל כך מיותר ומעורר שנאה, זה לא שצעקו עלייך ולא ירקו עלייך, כל חטאם שהם טיילו בכביש כי ככה זה כשכל השבת עוברות שם אולי 3 מכוניות. לא יפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר