"בבית, בסודי סודות"

הראשון לציון חשף: הפגישה החשאית עם האדמו"ר הקנאי

מאז קום המדינה, הקנאים מסרבים להכיר במוסד הרבנות הראשית או להיפגש עם הרבנים הראשיים, אך הראשון לציון, הגר"י יוסף, חשף פגישה חשאית עם אדמו"ר קנאי מחוגי סאטמר • האזינו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90. איציק בלניצקי)

במשך עשרות שנים קיים נתק מוחלט בין חוגי 'הקנאים' ובראשם 'סאטמאר' למוסד הרבנות הראשית, כאשר - בין היתר - הקנאים מסרבים לכל מגע עם מוסד הרבנות ובטח לפגישות עם הרבנים הראשיים.

אך בהקלטה שהגיעה לידי "כיכר השבת" נשמע הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף חושף כי אחד מאדמו"רי סאטמאר נפגש עמו בחשאיות בביתו שבשכונת סנהדריה בירושלים. הגר"י הסביר כי ההתנגדות שעליה שמענו בעבר אינה קיימת היום.

לדברי הגר"י: "ההתנגדות שהיה לרבנות זה היה פעם. היום? מכל החוגים, אנחנו עושים מבחנים, אני מגיע ל'בנייני האומה' - שם עושים מבחנים, אני רואה מכל החוגים. פעם היה התנגדות לרבנות".

הרב הראשי חשף: "היה אצלי איזה אדמו"ר אחד, מאדמו"רי סאטמאר, הוא בא אצלי לבית, ביום שישי אחר הצהריים, ככה - בסודי סודות, ביקש שאני לא אספר לאף אחד, הוא היה צריך ממני איזו טובה - כמובן, הוא בא אצלי והזהיר אותי שאני לא אספר.

"אמרתי לו 'למה כבודו מפחד?', הוא אמר 'אני מסאטמאר, יידעו שאני הייתי אצל כבודו - יעשו מודעות אמה על אמה..' אמרתי לו: 'זה לא מה שפעם היה, פעם זה היה ככה'".

"אמרתי לו עוד דבר: 'תראה, מי שהקים את הרבנות זה היה הרב קוק, אצל הרבנים האשכנזים - הוא הקים את את הרבנות, אצלנו הספרדים - לא הם הקימו, זה 350 שנה מאז הראשון לציון הראשון רבי משה גלנטי, אז אין לך מה לפחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר