התנהלות מקוממת

בחורי ישיבה? במשטרה אתם שווים פחות

דובר המשטרה טרח לציין בהודעה רשמית משמיצה, כי אחד הפושעים הוא בחור ישיבה, זאת למרות שלא הייתה כל סיבה ענינית לכך. "אם זה היה אתיופי, הדובר היה מפוטר" (משטרה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

דוברות המשטרה (מרחב יפתח) פרסמה היום בצהריים (ראשון) הודעה על לכידתם של שני חשודים בהתנהגות פסולה ומכוערת במיוחד ברחבי הרשת. עד כאן מדובר בנוהל רגיל של המשטרה שמוציאה מידי יום עשרות הודעות תקשורת מסוגים שונים. אלא שהדובר החרוץ טרח להוסיף ולהדגיש, כי אחד החשודים הוא בחור ישיבה.

"נגד שניים מהחשודים (39 אופקים, 20 תלמיד ישיבה מהמרכז) הוגשו בתום חקירת המשטרה כתבי אישום באמצעות פרקליטות מחוז ת"א בגין אותן עבירות והינם עצורים עד להחלטה אחרת", נכתב בהודעת הדוברות שהופצה לכלי התקשורת.

למותר לציין, שאין כל סיבה מקצועית או עניינית לציין כי מדובר בבחור ישיבה וכי מדובר ביצירת מצג כוללני ומשמיץ של בחורי הישיבה. כפי שניתן לראות בהודעה, מקצועו ומוצאו של החשוד השני לא פורסם והדגש ניתן על בחור הישיבה הפושע בלבד.

עיתונאים חרדים רבים זעמו על ניסוח ההודעה, "אם המשטרה הייתה כותבת שמדובר בחשוד אתיופי, התקשורת כולה הייתה סוערת והדובר האחראי על הפשלה היה מפוטר כבר מזמן, על חרדים זה מתקבל בשקט גמור", אמר אחד מהם ל'כיכר השבת'. אחרים קראו להחרים את הודעות הדוברות של המשטרה עד להתנצלותה.

יצוין, כי בעבר הייתה זו תופעה נפוצה בכלי התקשורת, אך בשנים האחרונות ישנה עלייה במודעות לכך וכלי תקשורת נמנעים מלהזכיר את חרדיותו של אדם כאשר אין לכך שום קשר לסיפור עצמו. כמובן שעל גוף ממשלתי, דוגמת משטרת ישראל, מוטלת אחריות גדולה יותר להקפיד בלשונה ולא להשמיץ את בחורי הישיבות למטרות רייטינג ובוודאי במקרה של טעות למהר ולהוציא הודעת תיקון שתבהיר כי מדובר בהתנהלות שאינה מקובלת בדוברות המשטרה.

באופן לא מפתיע, גם בתגובתה מסרבת המשטרה להודות בהתנהלות הלקויה ולהתנצל על התיוג הלא ראוי של הדוברות שלה תוך זלזול בציבור החרדי.

ממשטרת ישראל נמסר: "צר לנו כי האתר בחר להתעלם מהשגי המשטרה בתחום העבירות החמורות ובפרט כשמדובר בקטינים וחסרי ישע, ומביא לציבור קוראיו פרטים כה שוליים מפעילות כה חשובה תוך עיוות המציאות ובכללה בוטה.

משטרת ישראל פועלת בכל שעות היממה לאכיפת החוק והסדר ללא הבדלי דת מין וגזע ובכבוד הראוי לכל אחד. עשרות אירועים משמעותיים מדווחים לציבור נאמנה מדי יום, ללא תיוג אוכלוסיות או משוא פנים, וללא כל קשר לזהותו, מוצאו או דתו של קורבן או עבריין.

משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד עברייני מין באשר הם, במטרה להגן על אזרחי ישראל, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים כאחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר