הרשת גועשת

קידוש ה': החרדי קפץ למים עם החליפה - והציל את הגולש

חייו של ישראלי שנפצע במהלך גלישה בהרצליה, לאחר שהתנגש בשובר הגלים, ניצלו ברגע האחרון - בזכות מסירות נפשו של חרדי שישב על החוף, וזינק למים הסוערים, עם מעילו הארוך (חדשות, ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: ניסים אטון)

גולש גלים חרדי, שהתייאש מאפשרות הגלישה אתמול (ראשון) בים שבחוף הרצליה, בשל גובה המים, זכה להציל את חייו של גולש אחר, תוך מסירות נפש וללא התלבטות מיותרת.

בשעה 10:13, התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון: "גולש נפצע במהלך גלישה, לאחר שככל הנראה פגע בשובר הגלים דרומית למרינה בהרצליה".

בהודעת הדוברות של ארגון ההצלה נכתב, כי חובשים ופראמדיקים מטעמו העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים איכילוב גבר כבן 42 במצב בינוני, עם חבלות בכל חלקי גופו.

החובש אשר עדשה הוסיף וסיפר: "כשהגענו לחוף ראינו את הגולש, גבר כבן 42 שוכב על סלעי שובר הגלים כשהוא בהכרה וסובל מחבלות. תוך שימוש בלוח גב מיוחד ששומר על עמוד השדרה, חילצנו את הגולש לחוף כשהוא בהכרה מלאה, ביצענו בדיקות רפואיות ופינינו את הפצוע תוך כדי המשך טיפול רפואי לבית החולים, כשמצבו יציב".

אלא שתמונות דרמטיות שפרסם הצלם ניסים אטון, חושפות כאמור את הדרמה האנושית המרגשת בסיפור זה. אדם בעל חזות חרדית מלאה, נצפה בהן כשהוא נלחם בגלים השוצפים, כשהוא לבוש במעילו הארוך במעמקי הים.

וכך מתאר ל'כיכר השבת', ניסים הצלם: "אותו בחור חרדי הגיע לים לגלוש, אבל אחרי כמה זמן שהוא גלש, הוא שם לב שהמצב בים לא ממש מאפשר לו לגלוש - וגם זה היה קצת מסוכן, אז הוא יצא מהמים, התיישב על החוף ונח".

וכאן החלה הדרמה: "אחרי כמה דקות שהוא יושב שם, הוא שם לב שיש גולש נוסף, שממש טובע".

ללא שהיות מיותרות, החרדי החליט - וגם ביצע: "הוא קפץ למים להציל את הגולש שטבע, ובסוף כל המאמץ הוא גם הצליח".

ניסים אטון, הצלם, הוא שהזעיק לזירה את מגן דוד אדום, תוך כדי שהוא מספיק גם לתעד את הדרמה, שכאמור הסתיימה בטוב: חייו של הישראלי שטבע ניצלו.

צלם אחר שהיה במקום, דרור עזרא, כתב: "בחוף הדרומי בהרצליה, גולש קבוע הסתבך ונמרח על הסלעים, נפצע בצורה די קשה ופונה באמבולנס. אני לא ראיתי מה קרה, אבל לפי מה שסיפרו לי, בחור חרדי הוא שחילץ את הגולש וכנראה הציל את חייו".

"אני לא יודע את שמו, אבל מגיע לו בהחלט צל"ש והוקרה", הוסיף הצלם בהתרגשות, בפוסט שפרסם.

החרדי שהציל, ברגעי מנוחה על החוף

פוסט זה גרר אחריו תגובות רבות, אלפי לייקים ושיתופים, כאשר רבים מנסים לעלות על זהותו של החרדי שהציל.

"הייתי שם ראיתי את זה!!!"מ, כתב אחד הגולשים, "הצדיק הזה עלה על הסלעים התרטב וחילץ את אותו גולש מהמים! קרה כמה מטרים ממני. פשוט צדיק".

גולש אחר חשף לטענתו פן מעניין: "אם מישהו תוהה מדוע היד של הצדיק על הראש… כתוב בהלכה שאסור לאדם ללכת 4 אמות (שני מטר) ללא כיסוי ראש. רק מראה על היראת שמים של הבחור. ללא ספק קנה עולמו ברגע!".

ואדם שהציג עצמו כעד ראייה לאירוע המסעיר, כתב: "היה שם שיתוף פעולה של 3 אנשים. הבחור החרדי עשה בהחלט את המהלך האמיץ ביותר. היו עוד שני אנשים שעזרו לבחור החרדי להוציא אותו מהמים, והיה מי שהזמין את האמבולנס בזמן. בקיצור היה קובץ של אנשים שביחד הצילו את הגולש. אין ספק שהבחור החרדי אמיץ ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר