רגע היריקה

ירק על צעירה ערבייה - ואפילו לא ייחקר • צפו

שוטר שירק על צעירה ערבייה שנעצרה בעת בילוי במדרחוב בן יהודה בירושלים, לא יועמד לדין - ואף לא ייחקר; כך הוחלט במח"ש. "זו פגיעה בכבוד האדם", מזדעקת פרקליטתה. צפו באקט המשפיל (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
התיעוד המפליל (צילום: באדיבות)

תלונה של צעירה ערבייה כי שוטר ירק עליה בחדר החקירות של תחנת לב הבירה בירושלים, בעת שהיתה עצורה, לא הבשילה לכתב אישום ואף לא לחקירה - למרות שהיריקה תועדה.

מח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים) החליטה לאחרונה לסגור את תיק התלונה, כך לפי הפרסום הראשוני ב-ynet, ונימקה: "לא הונח יסוד סביר לחשד לביצוע עבירה פלילית".

המקרה בו מדובר אירע לפני שלוש שנים בינואר 2016, בעת שהעצורה הערבייה נלקחה לתחנת המשטרה, לאחר ששוטרים טענו כי קיללה ותקפה אותם תוך כדי בילוי עם חברותיה במדרחוב בן יהודה בירושלים.

בתיעוד שהגיע לידי 'כיכר השבת' מתוך מצלמות תחנת המשטרה, נצפה השוטר כשהוא נכנס לחדר החקירות, יורק על הצעיר - ומתיישב.

כאמור למרות תיעוד המקרה במצלמות התחנה, מח"ש לא פתחה בחקירה ואף לא זימנה את השוטר, נשוא התלונה, להעיד בענין.

המחלקה לחקירות שוטרים. אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon / FLASH90)

עו"ד ספא נעאמנה מהסנגוריה הציבורית, שמייצגת את הצעירה, הגישה אתמול בקשת ערעור על החלטת מח"ש, למחלקת העררים בפרקליטות, וכתבה - כפי שפורסם ב-ynet: "מדובר בהחלטה שגויה ובלתי סבירה בעליל, ועל כן יש לבטלה ולפתוח בחקירה דחופה ומיידית".

"ההחלטה מעוררת תחושה של חוסר צדק והגינות, ואף מגלמת בתוכה פגיעה בכבוד האדם", כתבה עוד עורכת הדין המייצגת את המתלוננת בסיפור.

תגובת מח"ש, לידיעה שפורסמה לראשונה ב-ynet: "לאחר בחינת התלונה הוחלט כי לא הונחה תשתית המלמדת על יסוד סביר לחשד לביצוע עבירה פלילית. יחד עם זאת, מאחר שמהחומר הקיים בתיק עולים עניינים שיכול ומצויים בתחום סמכותה של היחידה לתלונות ציבור במשטרת ישראל, התיק הועבר לבחינתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר