אחרי 3 שנים

דוד בר קפרא הי"ד הוכר כנפגע פעולות איבה

לאחר שדחה את בקשת המשפחה פעמיים, הודיע היום משרד הביטחון כי דוד בר קפרא הי"ד שהוכה למוות בכרמו על ידי פועלים פלסטינים יוכר כנפגע פעולות איבה (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דוד בר קפרא הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)

לאחר מאבק של שלוש שנים עם הרשויות הודיע היום (שלישי) משרד הביטחון כי דוד בר קפרא הי"ד שנרצח על ידי פלסטינים יוכר כנפגע פעולות איבה.

כזכור, בר קפרא נמצא במצב אנוש ב-24 ביוני 2015 בכרם שבבעלותו במושב פדייה, לאחר שהפועלים הפלסטינים שעבדו בכרמו הכו אותו קשות ומאוחר יותר הוא נפטר מפצעיו בבית החולים. לאחר מכן טענו הפועלים כי לא התכוונו לרצוח אותו וכי הסיבה בכלל הייתה סכסוך כספי עם הנרצח.

ואכן, משרד הביטחון דחה פעמיים את בקשת המשפחה להכיר באביהם כנפגע פעולות איבה. בהודעה שנמסרה היום נאמר כי ההחלטה כן להכריז עליו כנפגע פעולות איבה היא בעקבות ממצאים חדשים שהובאו בפני המשרד לפיהן המנוח הותקף באכזריות חריגה במיוחד גם לאחר שכבר לא היה יכול להתגונן.

הסגן הבכיר ליועמ"ש מערכת הביטחון, עו"ד ידידיה אורון, אמר כי "משהובאו בפני הכרעות הדין של הנאשמים, מהן עולה בבירור בשתי הערכאות כי הנאשמים נקטו באלימות חריגה ואכזרית כלפי המנוח, ועוד בשלב בו שכב על הקרקע חסר אונים ונטול יכולת להתגונן, אלימות שאין בה צורך על מנת להשלים את השוד, אלימות שלגביה קובע בית המשפט: נתקיימה אצל הנאשם מודעות ציפיות מראש של אפשרות של התרחשותה של תוצאה קטלנית תוך אדישות, אי אכפתיות, הרי שיש יסוד סביר להנחה כי אלימות מיותרת ואכזרית זו מקורה, גם אם בתת המודע, במטרה של פגיעה במנוח בשל השתייכותו למוצא היהודי וזאת על רקע הסכסוך היהודי-ערבי".

עו"ד אורון הסביר בהודעה כי ההחלטה התבססה על "האכזריות והאלימות החריגה מעבר לנדרש למעשי השוד".

לדבריו, "רק לאחר שהיכו בו את מכות המוות, חיפשו בכיסיו ולא מצאו כסף. הוכח כי הפגיעה במנוח לא היתה נחוצה לנטרולו ולשדידת רכוש. לו היו מפסיקים את האלימות כשהוא שוכב וחסר יכולת להתגונן, ייתכן שהיה מקום לקבוע שהאלימות הינה לצורך השוד".

"משקבעו בתי המשפט כי האלימות האכזרית והחריגה לא הייתה נחוצה לצורך מימוש ביצוע השוד, הרי, יש כאן בפני יסוד סביר להניח כי אלימות זו נובעת ממניע לאומני", אמר סגנו של היועמ"ש למערכת הביטחון.

המשמעות מבחינת המשפחה היא תודעתית וגם כלכלית. ההודעה נמסרה גם לאגף נפגעי פעולות איבה בביטוח הלאומי על-מנת שמשפחתו של בר-קפרא תוכל לממש את מלוא הזכויות שמגיעות לה על פי החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר