"המפץ החרדי", השלב השני

דרעי פועל לשכנע את 'המועצת' לרוץ עם 'יהדות התורה'

בניגוד להכחשות יו"ר ש"ס דרעי בעניין "המפץ החרדי", ל'כיכר השבת' נודע כי דרעי נועד - לבקשתו, עם חבר 'המועצת' הגר"ד יוסף, והציג בפניו את יתרונות הריצה עם 'יהדות התורה' (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן)

חשיפה בלעדית: יו"ר תנועת ש"ס ושר הפנים אריה דרעי פועל בימים האחרונים לשכנע את חברי 'מועצת חכמי התורה' לרוץ ברשימה חרדית אחת מאוחדת, בה יהיו שותפים ש"ס ו'יהדות התורה', כך נודע ל"כיכר השבת".

בשבועות האחרונים, דרעי שב ומכחיש את הטענות כי הוא זה שעומד מאחורי הניסיון להוביל ל"מפץ חרדי". לדבריו, ברגע שתהיה הצעה על השולחן הוא יגיש אותה למועצת חכמי התורה שהיא זו שתכריע והצעה כזו - טרם התקבלה.

אך ל"כיכר השבת" נודע כי בימים האחרונים פועל דרעי לשכנע חברים במועצת החכמים להסכים למהלך, כאשר במהלך הפגישות הוא מציג את היתרונות של ריצה משותפת - לה יש התנגדות עזה בקרב נציגי ש"ס ופעילי המפלגה.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי ביום ראשון השבוע, ביקש דרעי לפגוש בחשאיות את חבר 'המועצת', הגאון רבי דוד יוסף מ'הרגע לרגע'. הפגישה, יצאה אל הפועל כעבור מספר שעות ונערכה בשעות הערב.

במהלך הפגישה, הציג דרעי בפני הגר"ד יוסף את היתרונות בהליכה משותפת עם 'יהדות התורה'.

מאוחר יותר, התבטא הגר"ד יוסף בנושא, בשיחה עם פורום מחנכים בירושלים איתם נפגש מדי חודש, שם עדכן הגר"ד על הבקשה של דרעי לפגוש אותו וכן ציין כי דרעי שוחח אתו בנושא המפץ החרדי ואף אמר כי דרעי הניח בפניו את היתרונות של המהלך.

יצוין כי זו הפעם הראשונה שנחשפת פגישה של דרעי עם ההנהגה הרוחנית של התנועה, פגישה שעסקה ברובה בנושא 'המפץ החרדי'.

ד"ר אבישי בן חיים על 'המפץ החרדי'

מלשכת הגאון רבי דוד יוסף נמסר ל'כיכר השבת' כי "הפגישה בין חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף שליט"א ויו"ר ש"ס השר דרעי, נערכה במסגרת הפגישות הקבועות ביניהם. השניים דנו בנושאים השוטפים בתנועת ש"ס ונושא חיבור המפלגות לא עלה בשיחה".

מלשכת דרעי נמסר בתגובה: "המידע אינו נכון. השר דרעי פגש את הגר"ד יוסף על פי בקשתו, במשרדו ובגלוי. הפגישה נקבעה ביום שלפני ולא דובר בה כלל על איחוד מפלגות".

כזכור, בשבועות האחרונים, חברי הכנסת של ש"ס התבטאו בחריפות נגד 'המפץ' וטענו כי המהלך יבריח את המצביעים מהפריפריה.

כמו כן, לפני כשבועיים נחשפה לראשונה עמדתו של נשיא המועצת, ראש הישיבה, הגאון חכם שלום כהן, שהתבטא נגד הריצה המשותפת.

בנו, הגאון רבי יעקב כהן, אמר ל"כיכר השבת" כי שוחח בנושא עם אביו שדחה את הרעיון. וכך התבטא הגר"ש כהן: "הייחודיות של תנועת ש"ס אשר הוקמה בראשיתה להחזיר עטרה ליושנה ולרומם את הציבור הספרדי בחיבור בין בני התורה לעמך בית ישראל - זו הדרך היחידה שלנו וכך נמשיך, ותנועת ש"ס תמשיך ללכת בדרך עצמאית למען הציבור הספרדי כפי שהיה מיום הקמתה".

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי טען כי מהלך כזה יוביל למחיקת ש"ס: ""אני חסיד הכי גדול של אחדות אני מנסה לומר מספר דברים והלוואי שאני טועה: רשימה מאוחדת לא תביא מפץ אלא בקושי אם בכלל את המצב הנוכחי. אני סובר שאחדות תמחק את ש"ס לעתיד וש"ס עדיין לא סיימה את תפקידה רק חכ פעיל יודע באמת מה ההבדלים ומה קורה בתוך העשייה בכנסת מבלי לפגוע בכל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר