צפו בתיעוד

נתניהו ערך ביקור פתע בתוך מחסני החירום

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו הגיע לביקורת פתע בימ״ח (יחידת מחסני החירום) של עוצבת המילואים ׳חוד החנית׳, במחנה סירקין ובדק את המוכנות למלחמה (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים צח, וידאו: רועי אברהם - לע"מ)

ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו סייר בין מחסני החירום של היחידה ובדק את כשירות הציוד בליווי הרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד המרכז אלוף נדב פדן, מפקד עוצבת ׳האש׳ תא״ל ירון פינקלמן ומפקד עוצבת ׳חוד החנית׳ אל״מ יואב ברונר.

רה״מ נתניהו קיים בתום הסיור דיון מסכם בו הוצגו בפניו ממצאי הביקורת שקיים משעות הבוקר המוקדמות מבקר מערכת הביטחון, וכן הציג את מסקנותיו. ראש הממשלה ימשיך לקיים ביקורים בבסיסי צה"ל השונים בשבועות הקרובים בהמשך ללמידת טענות דו״ח בריק.

רה״מ נתניהו אמר בסיור: ״אנחנו פה בביקורת פתע לבדיקת המוכנות למעבר משגרה לחירום, כאן בבסיס סירקין. מה שרציתי להתרשם ממנו זה קודם כל המוכנות הלוגיסטית, הפיזית והמכנית- ואני מתרשם טוב. אני אקבל פירוט יותר גדול, אבל ממה שהצלחתי לראות, הפיקוד מוכן, הציוד מוכן והכלים מלאים - זה הדבר ראשון שאנחנו בודקים.

מעבר לזה יש גם תוכנית סדורה של איך לקחת את החיילים שמגיעים הנה ולהביא אותם לחזית במהירות האפשרית, עם מינימום תקלות. יש כאן בוודאי דברים שעוד צריך לשפר, הרמטכ״ל ואני דיברנו עכשיו על אחד מהם, קשור כאן במשאיות המפורסמות, אבל ככלל אני חושב שיש פה היערכות יפה מאוד.״

עוד אמר רה״מ: ״ההתרשמות שלי היא שהמוכנות כאן טובה ליום פקודה. אני חושב שהכוחות יגיעו לכאן עם עוצמה רבה, ויביאו את העוצמה הזאת לביטוי בשדה הקרב. צה"ל ערוך גם להגנה וגם להתקפה מוחצת.״

ביקורת הפתע שקיים מבקר מערכת הביטחון, תא״ל (מיל׳) איתן דהן, החלה היום (רביעי) ב-06:00 בבוקר בימ"ח (יחידת מחסני החירום) של עוצבת המילואים ׳חוד החנית׳ במחנה סירקין. הביקורת התקיימה בהמשך להנחיית ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו לבחון את מוכנות צה״ל.

ביקורת הפתע נועדה לבדוק את מוכנות היחידה למשימותיה במלחמה ולבחון את כשירותה לעבור במהירות משגרה לחירום.

בהתאם לנוהל ביקורת פתע, אנשי יחידת מבקר מערכת הביטחון הגיעו למחנה בהתראה קצרה לבדיקה מקיפה של הימ"חים (יחידות מחסני החירום) בבסיס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר