הילדים הדפו את החשדות

"תתפכחו": בנם של הנרצחים יהודה ותמר כדורי, מירר בבכי

פרשת הרצח הכפול שזעזעה את המדינה, כשיהודה ותמר כדורי נמצאו ללא רוח חיים בדירתם שבי-ם, קיבלה לאחרונה תפנית דרמטית - לרעת ילדי הנרצחים • היום, הם פתחו את הלב. צפו (חדשות, ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ניתאי ונתן כדורי מדברים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

נתן וניתאי כדורי, ילדיהם של יהודה ותמר שנרצחו בביתם בשכונת ארמון הנציב ירושלים לפני כשלושה שבועות, קיימו היום (רביעי) מסיבת עיתונאים מיוחדת, בעקבות דיווח שהתפרסם לפיו המשטרה פתחה בפעולות חקירה נגדם.

הבן ניתאי פתח: "לפני שלושה שבועות פקד את עם ישראל אסון לאומי, ואת משפחת כדורי אסון פרטני, אבל יש עוד סיפור שהעולם לא מכיר: ההתמודדות הוודאי לא נעימה ולא פשוטה שאני, אחי ומשפחותינו הקרובות עוברים".

"חוץ מהאסון הרע הזה, אנחנו עוברים אטימות מוחלטת מצד הרשויות. זה כולל לקיחה לחדרי חקירה ובילוי עם כל מיני טיפוסים ונרקומנים, שאין לנו קשר למקומות האלה", טען הבן.

יהודה ותמר כדורי ז"ל (צילום משפחתי)

הבן המשיך בתסכול: "אני שירתתי בצה"ל שלוש שנים, אנחנו אזרחים שומרי חוק, אנחנו מחפשים את האמת. זה כולל הטחת האשמות בלי שאף אחד טורח להסביר לך מה קורה כאן. זה כולל אמצעים ברוטליים של החרמת רכבים, דפיקות בשעות לא שעות - כשמצדי ומצד אחי יש שיתוף פעולה מלא".

כשהוא ממרר בבכי קורע לב, הוסיף ניתאי: "אנחנו מחכים יותר מכל אדם בעולם שיימצא הרוצח השפל והאכזרי שעשה את הטבח הנורא הזה. אנחנו מבקשים בתור אזרחים שומרי חוק, שגורמי הביטחון הרלוונטיים, כולל המשטרה והשב"כ, יתפכחו לפני שיקרה פה עוד אסון נורא. אנחנו מתפללים שהאמת תצא לאור והנבל הרשע הזה ייתפס. בתוך כל הצער אני רוצה להודות לעם ישראל, שגילו לב יהודי ותמכו בנו".

מציגים את תמונת אביהם, יהודה ז''ל
מציגים את תמונת אביהם, יהודה ז"ל
הגדלה

נתן אחיו אמר: "אבא שלי הוא איש חסד ממדרגה ראשונה. היה לו משרד גדול בירושלים של ראיית חשבון, הוא החזיק תמך בעשרות ומאות מוסדות. הוא תמך בי ובאחי, הנשים שלנו עובדות שם כבר כמה שנים. הוא משלם לנו את המשכנתאות והביטוחים. אנחנו מעל גיל 30 ועדיין מתחת לסינר של אבא ואימא. אנחנו אבלים ולא מספיקים לעכל את הרצח הנתעב הזה. עם כל הצער והכאב שאנחנו עוברים, נוסף על זה הלב שלנו חצוי".

"אנחנו מבינים שהחוקרים לא נחו מיום הרצח ומוקירים להם טובה, אבל אנחנו חושבים שזה לא מספיק בכיוון הנכון. הם צריכים להפעיל את כל היכולות שלהם למצוא את הרוצח הנתעב הזה. זו תהיה נחמה פורתא לדעת שאותו רוצח נתעב לא מסתובב בעולם", סיים נתן בכאב.

זירת הרצח

עו"ד איתמר בן גביר, פרקליטם של בני המשפחה, מתח מצדו ביקורת על תפקוד הרשויות: "בני המשפחה שנמצאים כאן שתפו פעולה באופן מלא עם המשטרה. כל בקשה שהתבקשה על ידי המשטרה נענתה. אם במשטרה חושבים שבגלל צו איסור הפרסום אסור להטיח ביקורת במשטרה הם טועים טעות חמורה, וזה מה שאנחנו מתכוונים לעשות. אנחנו מעריכים את המשטרה, אבל מצד שני אנחנו לא יכולים להתעלם מתופעות של אטימות, שרירות, ושל משטרה שנרדמת בשמירה והולכת לחפש מתחת לפנס במקומות הכי קלים".

לדבריו, "המרחק בין הבית של ההורים לכפר השכן הוא מרחק של כמה מאות מטרים בודדים. השב"כ לא עשה את מה שהיה צריך לעשות. השב"כ יכול היה לעשות כל מיני דברים, והחקירה התמקדה בימ"ר ירושלים".

עו"ד איתמר בן גביר. תקף את התנהלות רשויות החקירה

"בידי המשטרה יש פריט חקירתי", טען הפרקליט, "אך משום מה השב"כ כמעט נמנע מלחקור ולבדוק את הנושא הזה. יתרה מזאת, למרות שבני המשפחה נענו לכל בקשה גחמה ובדיקה שהתבקשו, התחושה היא שהמשטרה נהגה ונוהגת באטימות".

"התחושה היא, שהחקירה הזאת במבוי סתום, והילדים הם ברירת המחדל. אנחנו מבקשים שהפריט ייבדק על ידי השב"כ. יש כיוון לאומני, והשב"כ לא עושה את מה שהוא צריך ויודע לעשות. זו התנהלות לא ברורה", סיים עו"ד בן גביר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר