מחאת האתיופים

צפו בעימות: השחתת רכוש ושוטרים פצועים

עימותי קשים התפתחו בין כוחות המשטרה לעשרות מפגינים אתיופים בתל אביב: 6 שוטרים נפצעו • המפגינים השחיתו רכוש והפרו את הסדר, תוך ידוי אבנים, בקבוקים וחפצים (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

בסמוך לחצות לילה הסתיימה מחאת האתיופים שהתקיימה בת"א, מחאה שהחלה מצומת עזריאלי והמשיכה בתהלוכה עד לכיכר רבין. בסיום ההפגנה, עשרות מפגינים השתמשו באלימות וידו בקבוקי זכוכית לעבר השוטרים ומספר שוטרים נפצעו.

במשטרה ציינו כי: "מארגני ההפגנה ומובילי הקהילה פעלו יד ביד עם המשטרה לקראת המחאה ובמהלכה וקראו לקהל המוחים לממש את זכותם הדמוקרטית ללא נקיטת אלימות".

במשטרה האשימו ואמרו: "לצערינו עם סיום המחאה קומץ מפגינים בחר בדרך של אלימות ,תקף ופצע 6 שוטרים, השחית רכוש והפר את הסדר הציבורי, תוך ידוי אבנים, בקבוקים וחפצים. המשטרה פיזרה את המתפרעים ועצרה 11 מתפרעים שנהגו באלימות".

מנגד, המפגינים טענו כי הכל עבר בשלום ובסדר עד שהמשטרה בחרה להגיע בכוחות גדולים לפזר בכוח את המפגינים: "כמו במלחמה".

מארגני ההפגנה פרסמו הודעה בה נאמר: "המחאה הסתיימה בצורה נפלאה ללא התפרעויות ולאחר מכן התחילה צעדה. בשלב מסוים בתחנת ארלוזורוב התחיל פיזור אלים של ההפגנה עם פרשים. השוטרים גם חסמו את הכניסה לרכבת ולא אפשרו לנו ללכת הביתה".

מ"מ מפכ"ל, ניצב מוטי כהן, אמר בסיום ההפגנה: "האמרה הערכית 'כן למחאה ולא לאלימות', באה היום לידי ביטוי בצורה מיטבית. אלפים מבני קהילת יוצאי אתיופיה הביעו את מחאתם באופן ממלכתי מכובד ולגיטימי, עת שמאות שוטרות ושוטרים נפרסו בשטח ובצירים על מנת להבטיח את שלום הציבור והסדר הציבורי, בצד הכוונת התנועה.

"הדיאלוג הרצוף של פיקוד מחוז תל אביב עם מנהיגות הקהילה, הטביע את חותמו בניהול מחאה מסודרת ומכובדת. השוטרים עשו ככל יכולתם על מנת למזער ככל הניתן את הפגיעה בשיגרת החיים. לצערינו בתום ההפגנה קומץ צעירים בחרו בדרך האלימות והוונדליזם אך התנהגותם הפרועה לא הצליחה להאפיל על הישגיה המרשימים של מחאה מכובדת ועוצמתית של קהילה שלמה. משטרת ישראל תמשיך במהלכיה לחיזוק השתפ עם בני הקהילה האתיופית לטובת חיזוק האמון במשטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר