על רקע הביקורת

בני גנץ בוחן לשלב ברשימה את עדינה בר שלום

בצל הביקורת על מפלגת 'חוסן לישראל' - שברשימה אין ייצוג הולם לנשים ובני עדות המזרח - שוקל בני גנץ לצרף לרשימה את עדינה בר שלום, בתו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עדינה בר שלום (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל', הרמטכ"ל במי' בני גנץ, בוחן אפשרות לצרף את ראש רשימת 'אחי ישראלי' עדינה בר שלום, בתו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

על פי הדיווח הבוקר (חמישי) של העיתונאי יובל קרני ב'ידיעות אחרונות': "בצל הביקורת על כך שברשימתו אין ייצוג הולם לנשים ולבני עדות המזרח, נודע אמש כי גנץ בוחן אפשרות לשלב ברשימתו את עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, שעומדת בראש המפלגה 'אחי ישראלי'".

כזכור, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', במצע מפלגתה נכתב כי היא מתכוונת לאשר תחבורה ציבורית ופתיחת מרכולים בשבת קודש.

וכך נכתב תחילה במצע המפלגה שבראשות בר שלום: "השבת היא ערך חשוב עבורנו, ואנו פועלים להסדרת המרחב הציבורי באופן שכל אחד ואחת יוכלו לקיים את השבת כדרכו/ה... ולהתקיים בו בכבוד ובערבות הדדית. יום השבת הוא יום המנוחה הרשמי בישראל, מרכזי המסחר לא יפעלו בשבת ואנשים לא יחויבו לעבוד בהם בייצור, במסחר ובשירותים".

אך כשמגיעים להפעלת מקומות בילוי, תחנות דלק ומרכולים, מפלגתה של בר שלום נוקטת עמדה ברורה בעד פתיחתם בשבת, אף אם במתכונת מצומצמת: "מוסדות תרבות ופנאי יהיו פתוחים לרווחת הציבור ומשפחותיהם", נכתב במצע, "מסעדות, תחנות דלק, בתי מרקחת ומכולות קטנות יוכלו לפעול בשבת במידה מצומצמת וחלקית, על פי צורכי הקהילה אותה הם משרתים".

כך גם באשר לפעילות של תחבורה ציבורית בשבת, שהיא תתאפשר לפי המצע של בר שלום "במתכונת חלקית, לרווחת התושבים ובהתאם לצורך, בדגש על הגעה למקומות חיוניים (בתי חולים, מוקדי חירום וכו') ולצורך אירועי תרבות ופנאי - לטובת הציבור החפץ בכך".

לאחר הפרסום על מצע המפלגה, בר שלום הגיבה ל'כיכר השבת': "מפלגת אחי ישראלי תומכת ב'אמנת גביזון-מדן', שמסדירה את השבת הישראלית ומפחיתה באופן דרמטי את חילול השבת בישראל", מסרה בתו של מרן זצ"ל.

וכאן היא עוברת למתקפה: "לצערנו הרב, המפלגות החרדיות והדתיות, למרות שהיו הצעות חוק ברוח גביזון-מדן, שיכולים היו להפחית את חילול השבת, בחרו לחוקק 'חוק מרכולים' שהוביל להעמקת והעצמת השסע הדתי חילוני בישראל, גרם לרשויות מקומיות לפתוח מסחר בשבת ומעל לכל הפך את השבת כמטבע עובר לסוחר".

"לצערנו המפלגות החרדיות חפצות בהמשך ריסוק השבת הישראלית, וזאת במטרה לייצר לעצמם סדר יום וירטואלי. 'אחי ישראלי' תפעל לחוקק את אמנת גביזון-מדן ותגרום לכלל ישראל ליהנות מהשבת כגורם מאחד בחברה הישראלית", כך בר שלום, כאמור בתגובה לפניית 'כיכר השבת' בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר