המסיבה החב"דית שלא תרצו לפספס / ביקורת אלבום

המוזיקאי החב"די חוני מילאקי מארח את מיטב הזמרים החב"דיים לפאברנגן מוזיקלי סוער ואלקטרוני במיוחד עם מיטב הלהיטים של חב"ד. נתנאל לייפר האזין וחזר עם ביקורת (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

ככה בדיוק אמורה להישמע מסיבה חב"דית מודרנית ב-2019, שילוב חכם בין שירים ישנים שמבוצעים פעמים רבות בצורה המסורתית בעיבוד אלקטרוני עדכני ויש שיאמרו אף פרוע למדי.

האלבום החדש של המוזיקאי חוני מילאקי "הפרבי הגדול" (קיצור חדשני של ה"פארברנגן" - התוועדות), הוא תערובת ייחודית שכמותה עוד לא שמענו במוזיקה החסידית. 16 רצועות שממשיכות כמחרוזת אחת גדולה עם מיטב הזמרים במוזיקה החסידית רובם חב"דניקים, אך לא רק.

מילאקי מחזיק בארה"ב בתזמורת חתונות מבוקשת ומופיע עם מיטב הזמרים בארה"ב באופן קבוע, מה שככל הנראה סייע להבאת הכוכבים לאלבום החדש.

ברשימת המשתתפים המפוארת ניתן לשמוע את יוני Z, בני פרידמן, היום השמיני, אבי פיאמנטה, שמולי אונגר, ברי וובר, אלי מרקוס, נמואל הרוש, יענקי למר ועוד.

הכיוון הבולט באלבום הוא ביצועים אנרגטיים במיוחד, כאלה שיגרמו לכם לצאת בריקודים. השילובים המוזיקליים כוללים גם מוזיקה לטינית סוערת וסגנונות אלקטרוניים שונים שנלקחו אל הקצה שלהם מבלי להתבייש ומבלי לנסות לעדן אותם.

באלבום יש גם כביכול פזילות החוצה מהפלייליסט החב"די הקשוח, עם "אם אתם משמרים" שבוצע במקור על ידי מרדכי בן דוד, אך גם הוא זוכה לטיפול חב"די משעשע ואף מגוחך עם המילים: "אם אתם בונים בית חב"ד בכל מקום, אני בונה לכם בית חב"ד של ציון", זאת לצד שימוש בקטעי הורה מוכרים שהופכים באלבום לשירים עם פסוקים.

מילאקי שאחראי לכל ההפקה המוזיקלית באלבום, יצר גם שיתוף פעולה מעניין עם החזן המצליח יעקב למר וביחד יצרו השניים רצועה חזנית מקפיצה, שילוב שלא שומעים הרבה במחוזותינו. ברצועה עושה מילאקי שימוש במנגינת הורה ידועה כשהוא לוקח אותה לכיוונים חדשים עם המילים המודבקות וההפקה המוזיקלית הרועשת.

האלבום בכלליותו סוער למדי והוא מתאים לאירועים או למצב רוח של שמחה וריקודים. על אף שהייתי שמח לשמוע את הזמרים בצורה מעט יותר ברורה וחדה כיאות להפקה מוזיקלית איכותית ולא לתת למקצבים להשתלט על הכל, אם כי ככל הנראה מדובר בסאונד של "אירוע" ורחבת ריקודים אליו כיוון מילאקי.

ברשימת האמנים המבצעים על העטיפה מופיע גם הזמר מנדי ג'רופי, אך בפועל בתוך עטיפת האלבום לא מופיע באיזה מחרוזת נשמע קולו של ג'רופי.

אם אתם חב"דניקים, מדובר באלבום חובה עבורכם, לרגעי שמחה והתלהבות. גם אם אתם לא, עדיין תוכלו ליהנות מהאווירה החב"דניקית מלאת ההתלהבות ומהחיבורים המוזיקליים הייחודיים של האלבום החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר