צפו בראיון

שרת המשפטים איילת שקד באולפן 'כיכר השבת'

"אי אפשר לקחת שוב את הסיכון של ישי, נזרקו שלושה מנדטים לפח"; "לא קונה את הלוקשים של לפיד, הטענות שלו - פלופ"; "אמנה חרדי לשופט עליון" • שרת המשפטים איילת שקד בראיון (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

כחודשיים לפני הבחירות, שרת המשפטים איילת שקד, מי שנפרדה - יחד עם השר נפתלי בנט - מ'הבית היהודי' והקימו רשימה חדשה 'הימין החדש', מתייצבת באולפן 'כיכר השבת' ומדברת כל הכל.

כותרות הראיון עם השרה איילת שקד

הימין החדש: "זו מפלגה של דתיים וחילונים, בשותפות מלאה, גם בייצוג וגם בסוגיות שבליבת המחלוקת. אנחנו חושבים שרב המאחד על המפריד. אפשר לעבוד יחד, דתיים, חרדים וחילונים, הוכחתי את זה בכנסת הקודמת".

הניסיון לשדר חילוניות: "זה נכון שאנחנו משהו אחר, אנחנו לא משנים את האמונות אבל כן מפלגה שפונה לכלל הציבור הישראלי. נסנו להביא ל'בית היהודי' להביא מצביעים חילונים ולא הצלחנו, אנחנו רצים להגדיל את הימין".

מצבה של 'הבית היהודי': "הבית היהודי יעברו את אחוז החסימה יפה, אני כן אומרת שגוש הימין אין לו פריבילגיה לקחת סיכונים. אם יהיו מפלגות שייקחו 2-3 מנדטים לקראת סיום הרשימות ולא יעברו את אחוז החסימה - הן צריכות להתחבר.

"אי אפשר לקחת שוב את הסיכון, כמו שהיה בפעם שעברה, עם ההרפתקאה של 'יחד', של אלי ישי ו'עוצמה', נזרקו שלושה מנדטים לפח. כולם צריכים להתחבר. אנחנו נמצאים במערכת בחירות שהיא לא פשוטה, גוש הימין כולו צריך להיות מעל 61 מנדטים, צריכים לעשות כאן חיבורים".

הטענה של סמוטריץ' שבנט ושקד השתמשו וזרקו: "הוא משתמש בזה לקמפיין שלו, אני מאוד מכבדת אותו ומאוד אוהבת את הבית היהודי ואני לא מתכוונת להיכנס למלחמות האלה, אני מנסה להרחיב את המחנה".

טענת השר זאב אלקין שבנט ושקד ברחו מאחריות התקציבית של הציונות הדתית: "הרבנים של הציונות הדתית הם נכס, עד היום אני מתייעצת אתם. אנחנו בוודאי נמשיך לדאוג לצרכים של הציונות הדתית ושל מדינת ישראל כולה, עשיתי את זה גם כשהייתי ב'הבית היהודי'".

טענות לפיד על חוק הגיוס: "אני בגדול לא קונה את הלוקשים של יאיר לפיד, בכל מה שנוגע לחוק הגיוס - מדובר בפופוליזם אחד גדול. אתם יודעים את עמדתי: שום דבר בכפייה לא יעבוד עם החברה החרדית. אני ממליצה לא להתייחס לטענות של יאיר לפיד, בטח לא בנושא חוק הגיוס, זה הכל פלופ אחד גדול".

הימין החדש בית לחרדים עובדים: "אני רואה את 'הימין החדש כבית לחרדים עובדים, כי גם השר בנט וגם אני משקיעים בזה הרב.ה השר בנט נלחם - גם באקדמיה - בכדי לאפשר הפרדה, אנחנו מאמינים שכך אפשר לעודד את הציבור החרדי להשתלב בשוק התעסוקה".

שופט חרדי בעליון: "אני כשנכנסתי למשרד ראיתי שאין שופטים חרדים, מיננו שופטים חרדים, חוי טוקר היא הראשונה. אנחנו קיצרנו את הזמנים, ההליך לשיפוט לוקח שנתיים, לחרדים לוקח חצי שנה. מי ששומע אותי והוא עו"ד למעלה מחמש שנים: תגישו בקשות לשיפוט, מערכת המשפט צרכה לייצג את כל המגזרים, אני מקווה שיום יגיע ואני אמנה שופט חרדי לבית המשפט העליון".

הברית עם לפיד לא תחזור: "הוכחנו בקואליציה האחרונה שאנחנו עובדים בשותפות עם החרדים, השותפות עם לפיד הייתה מכיוון שנתניהו לא רצה להכניס אותנו לקואליציה, היום המצב שונה".

סרטון ההסתה של איווט ליברמן המשווה חרדים למחבלי חמאס: "אתה צריך להזמין חבר כנסת מישראל ביתנו' שידבר על זה, בעיני זה דבר שלא יעשה ובאמת מעיד על הרבה חוסר הבנה בנושא ואני הייתי מקווה שדבר כזה לא היה בא לעולם".

בני גנץ: "הוא איש שמאל, בוודאי. אנחנו לא ממנים רמטכ"ל לפי דעותיו הפוליטיות, אבל כשרמטכ"ל פושט מדים ונכנס לפוליטיקה הוא לא צריך להתבייש בדעות שלו, בני גנץ הוא איש שמאל, איש שמאל מובהק".

היועמ"ש אביחי מנדלבליט והזימון לשימוע של רה"מ בנימין נתניהו: "אני מכירה היטב את אביחי מנדלבליט, מדובר באדם ישר, מקצועי, והגון. השיקולים שלו - שיקולים נקיים. אנחנו צריכים לסמוך על שיקול דעתו".

פרשת אפי נווה והניסיון לקשור אותה לפרשה: "כמובן שנפגעתי, הייתה התקפה מאוד מאוד קשה מצד פוליטיקאיות מהשמאל ומצד התקשורת מהשמאל, הרגשתי - למשך שבוע - כמטרת חיסול, אני שמחה שזה לא צלח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר