פרסום ראשון

המחלוקת המחריפה שצפויה להרוס לאלי ישי את התוכניות

הגר"ד ליאור הנפיק חוות דעת מכריעה במחלוקת הקשה המפלגת את סיעת מאוחדים בבירה, בניגוד לדעתו של הגר"מ מאזוז - רבו של החלק החרדי בסיעה הימנית. ההערכה: אלי ישי יינזק מכך (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אלי ישי (צילום: כיכר השבת)

פרסום ראשון: הפילוג בסיעת מאוחדים בירושלים מחריף, והשלכותיו עלולות להשפיע על המפה הפוליטית בימין הקיצוני בבחירות הארציות המתקרבות.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בפסק שהוציא הגאון הרב דב ליאור, רבה של סיעת 'מאוחדים' בירושלים וסיעת 'עוצמה יהודית' בזירה הארצית, הוא כתב כי על כל חברי הרשימה בירושלים להתפטר, כדי לאפשר את קיום ההסכם וכניסתו של היו"ר אריה קינג למועצה בעוד כשנה ורבע.

חברי הסיעה, עם ראש העיר. ארכיון (צילום: מתוך פייסבוק)

תחילה מעט רקע: הקרב בתוך הסיעה, המורכבת כזכור מחרד"לים ו'יחד' של אלי ישי, החל בעקבות הסכם פנימי שנחתם קודם הבחירות, לפיו כל אחד משלושת חברי המועצה יכהן לפחות 40 חודשים, במידה והסיעה תקבל שני מנדטים.

הסיעה כידוע זכתה בשני מנדטים, ובעקבות כך התעורר וויכוח בין החברים דב קלמנוביץ' שנותר בחוץ לבין יהונתן יוסף ('יחד'): על מי לכהן בחלק הראשון של הקדנציה כ-40 חודשים, כך שלעמיתו יישארו רק 20 חודשים לכהונה בפועל.

לטענת קלמנוביץ', על יהונתן יוסף להתפטר כעת על מנת שהוא יוכל לשמש כבר השבוע כחבר המועצה, משום שלדבריו זכות הבכורה היא לו, כי לטענתו הוא הביא קולות יותר משיונתן יוסף הביא. יוסף לעומתו גורס, כי נתוני הקלפיות מוכיחים כי המנדט השני נכנס דווקא בזכותו.

יהונתן יוסף, בהתייעצות עם הגר"מ מאזוז ׁׁׁ (צילום ארכיון: מתוך פייסבוקׂ)

הוויכוח בין הנציגים הביא להתערבותם של ראש ישיבת 'כסא רחמים' ומנהיג 'יחד' הגר"מ מאזוז מצדו של יוסף, והגר"ד ליאור מצדו של קלמנוביץ' הדתי-לאומי. שני הרבנים הנפיקו הוראה הפוכה האחד מהשני: הרב מאזוז הורה לנציגו יוסף שלא להתפטר, ואילו הרב ליאור פסק כי על יוסף כן להתפטר לטובת נציגו קלמנוביץ'.

יצוין, כי יו"ר הסיעה אריה קינג מצדד בקלמנוביץ' חברו, וטוען כי על יהונתן יוסף להתפטר מתפקידו כפי הוראת הרב דב ליאור, משום שהוא זה שהוסמך בהסכם הפנימי להיות הבורר בתוך הסיעה לכל שאלה שתיווצר.

ל'כיכר השבת' הגיע מכתב שהוציא הגר"ד ליאור, לפיו על כל חברי הרשימה להתפטר ולכבד את ההסכם, אלא שיהונתן יוסף מבהיר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הוא מחויב לדעתו של הגר"מ מאזוז שטרם הורה לו להתפטר.

במכתבו כתב הרב ליאור: "מכיוון שברצונכם לקיים את ההסכם הראשון כפי שנוסח, ואף אם מבלי להתייחס לנספח שצורף אליו, על כל חברי הסיעה להפקיד מכתבי פיטורין, כדי לאפשר את קיום ההסכם. כפי שכתב העו"ד הנכם רשאים לשנות את ההסכם ולהימנע מהתפטרות, אך זאת רק בהסכמת כל הצדדים".

גורמים בשתי המפלגות מעריכים כי אי ציות להוראתו של הרב דב ליאור מצדם של אנשי 'יחד' מפלגתו של אלי ישי, מפחית את הסיכויים לחיבור בין המפלגות בבחירות הארציות, כפי שהוא מתכנן.

יודגש, כי גורם בסיעה טוען כי הגיבוי שנותן אלי ישי ליהונתן יוסף, לא להישמע לפסק של הרב ליאור, הוא על דעתו בלבד, שכן לדבריו הגר"מ מאזוז הורה לפסוק בענין ככל שיורה הגר"ד ליאור.

יהונתן יוסף מסר בתגובה: "חבל ששיקולי אגו קטנוניים נכנסים לתוך שיקולים מערכתיים גדולים של חיזוק מפלגות הימין, עם ישראל וארץ ישראל".

מכתבו של עו"ד איתמר בן גביר לרב ליאור בפרשה זו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר