נשיא המועצת - נגד

נתניהו ומשפחתו לוחצים על איחוד ש"ס ו'יהדות התורה'

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו פועלים להפעיל לחץ על יו"ר ש"ס אריה דרעי להתאחד עם 'יהדות התורה' • החשש: נתניהו ישתה מנדטים מהימין וש"ס לא תעבור את אחוז החסימה (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו ודרעי. ארכיון (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל בימים האחרונים להפעיל לחץ על יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בכדי שזה ימשיך בפעילותו להביא לאיחוד המפלגות החרדיות, ש"ס ו'יהדות התורה'.

ל"כיכר השבת" נודע כי מלבד נתניהו, גם אחד מבני משפחתו פועל בימים האחרונים להביא לאיחוד המפלגות החרדיות, אך עד כה ללא הצלחה.

החשש של נתניהו ומקורביו הוא שנתניהו ישתה מנדטים מכלל סיעות הימין, ש"ס לא תעבור את אחוז החסימה וממשלת הימין תהיה בסכנה.

מלבד זאת, אמש דיווח העיתונאי עמית סגל ב'חדשות 12', כי נתניהו שוחח עם יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', וניסה לשכנעו לרוץ יחד עם 'עוצמה לישראל'.

בתוך כך, העיתונאי איתי גדסי חשף אמש (ראשון) ב'קו הסקופים' כי הוא שמע, מכלי ראשון, מפי ראש הישיבה ונשיא המועצת הגאון חכם שלום כהן התנגדות נחרצת לריצה משותפת של ש"ס ו'יהדות התורה'.

דרעי דוחף למפץ לקראת פרישה מהכנסת?

כזכור, הגאון רבי יעקב כהן, חשף בשיחה עם "כיכר השבת" כי שוחח בנושא עם אביו, נשיא המועצת ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, שדחה את הרעיון. וכך התבטא הגר"ש: "הייחודיות של תנועת ש"ס אשר הוקמה בראשיתה להחזיר עטרה ליושנה ולרומם את הציבור הספרדי בחיבור בין בני התורה לעמך בית ישראל - זו הדרך היחידה שלנו וכך נמשיך, ותנועת ש"ס תמשיך ללכת בדרך עצמאית למען הציבור הספרדי כפי שהיה מיום הקמתה".

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי טען כי מהלך כזה יוביל למחיקת ש"ס: ""אני חסיד הכי גדול של אחדות אני מנסה לומר מספר דברים והלוואי שאני טועה: רשימה מאוחדת לא תביא מפץ אלא בקושי אם בכלל את המצב הנוכחי. אני סובר שאחדות תמחק את ש"ס לעתיד וש"ס עדיין לא סיימה את תפקידה רק חכ פעיל יודע באמת מה ההבדלים ומה קורה בתוך העשייה בכנסת מבלי לפגוע בכל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר