"לוחמים מצטיינים"

החיילים מ'הנח"ל החרדי': לא התעללנו בפלסטינים

"לא שלחתי את הבן שלי לצבא כדי שיחזור כעבריין", הגיב בכעס אביו של אחד מלוחמי 'נצח יהודה', שהיום נפתח משפטם בחשד שפגעו בפלסטינים שסייעו לרוצח חבריהם (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מעצר פלסטינים (מעצר פלסטינים)

היום (שני) נפתח משפטם של חמשת לוחמי גדוד 'נצח יהודה', שהואשמו בעבירות של התעללות בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה, לאחר שהיכו שני פלסטינים עצורים שסייעו למחבל שרצח את חבריהם יוסף כהן ויובל מור יוסף הי"ד.

כזכור, בכתב האישום נכתב כי הלוחמים היכו את הפלסטינים בסטירות, מכות אגרוף ובאמצעות חפצים קהים, בעוד הם אזוקים ועיניהם מכוסות, וגרמו להם לחבלות קשות.

התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של הלוחמים עד תום ההליכים נגדם, בין היתר משום שלפי גורם צבאי, שניים מהלוחמים ניסו לשבש את הליכי המשפט על ידי תיאמו גרסאות על האירוע המדובר.

יוסף ויובל הי"ד, החברים שנרצחו (צילום: מתוך פייסבוק)

בפתח משפטם כפרו היום החיילים בעובדות האישום, וטענו שלא התעללו בסייענים. כך עו"ד מירב הרשקוביץ'-יצחקי, מהסנגוריה הצבאית, תיארה: "החיילים נקראו לבצע משימה בלתי אפשרית: ללוות את מי שסייעו ברצח שני החברים הטובים שלהם בפלוגה". הלוחמים הוסיפו וטענו: "כתב האישום מנופח, התביעה הצבאית לא חקרה את כל המעורבים".

"מדובר בחיילים מצטיינים, ללא עבר דומה", אמרה פרקליטתם. סנגוריהם של חלק מהלוחמים הנאשמים האחרים טענו, כי ברשותם חוות דעת פסיכיאטרית המצביעה על מצבם הנפשי הקשה של החיילים.

לדברי עו"ד חגי בן-דוב, המייצג כמה מהלוחמים, הוא לא יתנגד להארכת מעצרם של החיילים, וזאת כדי לזרז את החקירה. "לא נתנגד להמשך מעצרם, לא משום עובדות כתב האישום, או משום שהתביעה חושבת שהלוחמים מסוכנים", הסביר.

בסופו של דיון המליץ שופט בית הדין הצבאי על גישור בתיק, תוך שהוא מאריך את מעצרם של החיילים ב-11 ימים, עד לדיון הבא.

הסריקות אחרי המחבל (צילום: דובר צה"ל)

בראיון ל'החדשות Online' תקף אביו של אחד הלוחמים הנאשמים את צה"ל, וטען שהופכים את הבן שלו לעבריין - שלא בצדק. "גם אם הם טעו, למה להעביר את הכול למשפט פלילי? לא שלחתי את הבן שלי, שהתגייס כלוחם עם מוטיבציית שיא, כדי שיחזור כעבריין".

לדבריו, אחד הלוחמים הנאשמים מ'נצח יהודה' (הנח"ל החרדי) סיפר לו שהסייענים הפלסטינים הקניטו אותם בזמן המעצר, זמן מה לאחר שהם היו מעורבים ברצח חבריהם הטובים מהפלוגה.

"מישהו בצבא כנראה החליט להתנכל לבן שלי ולחברים שלו. הם אפילו לא הספיקו להתאבל על החברים שלהם. מאמינים שהפרקליטות הצבאית תתעשת ותחזור בה", סיים האב הכעוס.

מהסנגוריה הצבאית נמסר: "מדובר בכתב אישום שמוטב היה שלא היה מוגש מלכתחילה. אנו סמוכים ובטוחים שבסופו של המשפט יתבררו העובדות והנסיבות ופני הדברים ייראו אחרת. מדובר בלוחמים מצטיינים, מלח הארץ, שחבריהם ליחידה נרצחו רק לפני חודש בידי מחבל, ואשר נכפתה עליהם סיטואציה בלתי אפשרית: להוביל למעצר את המחבלים שהיו מעורבים ברצח חבריהם הטובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר