69,773 הצביעו

הפריימריז ב'ליכוד': ספירת הקולות בעיצומה

69,773 מתפקדי 'הליכוד', שהם כ-58 אחוזים מכלל בעלי זכות הבחירה, הצביעו בפריימריז של המפלגה ובחרו את רשימתם לבחירות לכנסת ה-21. ספירת הקולות - בעיצומה (אקטואליה)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ל' בשבט תשע"ט | 05.02.19
הפריימריז בליכוד (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

69,773 מתפקדי 'הליכוד', שהם כ-58 אחוזים מכלל בעלי זכות הבחירה, ו-3,363 חברי מרכז, הצביעו היום (שלישי) בפריימריז של המפלגה ובחרו את רשימתם לבחירות לכנסת ה-21.

הקלפיות נסגרו בשעה 22:00 ולאחר מכן החלו בספירת הקולות. כל קלפי נספרת במקומה, לאחר מכן מנהל הקלפי חותם על הספירה ומעביר את התוצאות לחמ"ל בכפר המכביה ברמת גן.

במהלך ספירת הקולות התרחשה מהומה קלה כאשר מבקר הפנים של 'הליכוד', עו"ד שי גלילי, וחברים בוועדת הבחירות, לא הורשו להיכנס לחדר ספירת הקולות בכפר המכביה.

דובר הליכוד הבהיר לאחר זמן מה כי "מבקר הפנים של הליכוד עו"ד שי גלילי וחברי וועדת הבחירות של המפלגה מפקחים על הזנת נתוני ההצבעה ונוכחים בחדר ההצבעה, בניגוד לדיווחים אחרים. אי ההבנה שנוצרה קודם לכן אשר נבעה מבעיות לוגיסטיות הגיעה לפתרונה".

במפלגת 'הליכוד' מקווים כי עד לשעות הבוקר, יפורסמו התוצאות. עוד ציינו בליכוד כי בפריימריז הקודמי הצביעו 55 אחוזים.

מתפקדי הליכוד הצביעו החל מהשעה 10 בבוקר, ב-113 קלפיות ברחבי הארץ, ובחרו ב-12 מועמדים לרשימת 'הליכוד', מתוך 142 מתמודדים ו-30 שרים וחברי כנסת, שנאבקו על מקומם ברשימה הארצית לצד שלושה מועמדים חיצוניים.

הערכות הן כי בשל השריונים לנשים, למחוזות ולמועמדי ראש הממשלה לאורך הרשימה, הרי שמהרשימה הסופית לכנסת ייפלטו כעשרה חברי כנסת מכהנים.

עיקר הפריימריז נסוב סביב המאבק בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין המועמד גדען סער, ששב לליכוד לאחר שש שנים בחוץ. נתניהו ואנשיו טענו כי סער חוזר לפוליטיקה כדי לחתור תחת נתניהו. בסניפים המזוהים עם נתניהו פעלו להציא את סער מהרשימות המאורגנות, זאת במטרה שלא לאפשר לו להתברג בחמישייה הראשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר