הסתבכות נוספת

משחיתי הצלב נעצרו - לאחר שניסו להימלט

שני צעירים חסידיים מניו יורק, שהשחיתו את הצלב ליד הנהר באומן בזמן נסיעה לקברי צדיקים, ניסו לחמוק מעונש המאסר שהושת עליהם, אך נעצרו - וכעת מסתבכים עוד יותר (חסידים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אחד הצעירים במשפטו באומן (באדיבות המצלם)

שני תלמידי ישיבה חסידית בניו יורק, שנעצרו בחודש שעבר לאחר שהשחיתו את הצלב באומן, ניסו להימלט פעמיים - ונתפסו.

כזכור וכפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', שני הצעירים, שאינם חסידי ברסלב, תועדו שוברים את רגל הצלב שליד 'נהר התשליך' באומן, בשבת שבה שהו בציון רבי נחמן כחלק מנסיעה לקברי צדיקים. לאחר שהרשויות לכדו אותם, הם נשפטו בבית משפט מקומי למאסר של כחודשיים, כשעד ריצוי המאסר הם הצטוו לשהות במעצר בית באומן.

תקרית זו של שברית הצלב, שהינה השלישית במספר מאז הוצב למרגלות הנהר, גרם כצפוי לזעם בקרב אוכלוסיית העיר הנוצרית, וקבוצות אנטישמיות אף צעדו ברחובות הסמוכים לציון בהפגנת מחאה.

רגעי השחתת הצלב (צילום: מצלמות אבטחה, אומן שלום)

שני הצעירים, שהסתייעו עד כה בעסקנים מקומיים ואחרים, ניסו בשלבים מסויימים לנצל את תקופת מעצר הבית ולהימלט מגבולות אוקראינה. על פי דיווח באתר 'אומן שלום', שני נסיונות כאלו התבצעו - אך בסופו של דבר הם נלכדו על ידי המשטרה.

יצויין כי בעקבות הנסיונות שכשלו, מסתבכים הצעירים עוד יותר: כעת מבקשת המשטרה מבית המשפט לשנות את תנאי המעצר; במקום מעצר בית, שבמסגרתו מתבצעת ביקורת פעמיים ביום כדי לוודא שלא נמלטו - מתבקש בית המשפט להעביר את המשחיתים למתקן כליאה, זאת בנוסף לתקופת המעצר הרשמית - ל-65 ו-75 יום.

הדיווח מדגיש כי יש לזכור שהצלב הוקם בניגוד לחוק. לפי החוק האוקראיני, בכדי להציב סמל דתי יש צורך בקבלת אישור מהכנסייה המקומית, ואישור כזה מעולם לא ניתן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר