האנטישמיות בצרפת

כתובת אנטישמית ברובע היהודי של פריז

בשבת האחרונה דווח בצרפת על כתובת נאצה שהופיעה על מאפיה יהודית בלב הרובע היהוד הישן בפריז. המשטרה חוקרת ובקהילה היהודית בצרפת מגנים את המעשה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
החנות שרוססה בפריז (צילום: מתוך טוויטר)

שוב האנטישמיות נחשפת במלוא כיעורה בצרפת: המשטרה הצרפתית חוקרת כתובת נאצה אנטישמית שנתגלתה על גבי חנות בייגל ברובע היהודי הישן של פריז. כך דווח אתמול באתר 'ישיבה וורלד ניוז'.

ממשטרת הבירה הצרפתית נמסר, כי במהלך דיכוי הפגנות מתנגדי-הממשלה בשבת האחרונה, גילו כוחות המשטרה על חלון ראווה במאפיה יהודית את המילה JUDEN (יודן) - כינוי גנאי ליהודי בגרמנית.

הליגה הצרפתית נגד גזענות ואנטישמיות פרסמה בטוויטר תצלום של כתובת הגרפיטי על חנות הבייגל לצד תצלום של חנות בברלין מ-1938 שבה מופיעה כתובת דומה.

המועצה המייצגת של המוסדות היהודיים בצרפת,ה-CRIF, הודיעה, כי היא חווה "זעם ותיסכול לאחר גילוי כתובת הנאצה על חנות הבייגלס בצרפת" עוד מסרה המועצה, "כי זה היה מעשה שמזכיר את הזמנים האפלים ביותר בהיסטוריה".

הציוץ של המועצה

הפגנות ה'אפודים הצהובים' עוררו יחד איתן גם גל אנטישמי. על פי דיווח באתר 'אלגימיינר', מתפללים שהשתתפו בתפילות השבת האחרונה בבית הכנסת הגדול של שטרסבורג, ספגו עלבונות וסיסמאות אנטישמיות, במהלך הפגנת 'האפודים הצהובים'. הדבר אירע כאשר המפגינים צעדו ברחוב בו שוכן בית הכנסת במסגרת ההפגנה.

כמה פעילים ומפגינים נצפו קוראים קריאות גנאי ומסמנים מחוות פוגעות לעברם של מתפללים שהגיעו לבית הכנסת להתפלל - כך דיווח אתר חדשות מקומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר