לונדון

נצחון לגן החב"די - נגד גננת שיצאה בשאלה

זלדה דה-גרואן פוטרה מגן ילדים חרדי בבירה הבריטית, לאחר שהפסיקה בשמירת מצוות וחיה שלא על פי ההלכה - ותבעה את הגן על אפלייה דתית, תביעה שנדחתה בביהמ"ש (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
ילדים חב"דיים. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

גננת שיצאה בשאלה הובסה משפטית בתביעה שהגישה נגד גן ילדים חרדי, שפיטר אותה כשהפסיקה את חיי ההלכה.

זלדה דה-גרואן שימשה מאז 2012 כגננת בגן הילדים 'גן מנחם', שמפעילים מוסדות חב"ד בהנדון שבלונדון בירת בריטניה. אלא שמתברר כי בשלב מסוים יצאה בשאלה, הפסיקה בשמירת מצוות וחיה שלא על פי ההלכה.

על פי דיווח באתר היהודי-בריטי JC, בשנת 2016, כשהנהלת הגן התוודעה לאורח חייה של דה-גרואן, שגדלה והתחנכה בבית חרדי, הוחלט להזמינה לשימוע.

בשימוע הדגישו המנהלות את הקו הברור של גן הילדים, שאותו חצתה דה-גרואן, החליטו לפטרה והמליצו לה לפנות לייעוץ אם היא מתקשה בנקודות ספציפיות. הגננת המפוטרת פנתה לבית הדין לעבודה, והגישה תביעה בגין אפלייה דתית מצד הנהלת הגן.

אך השופט פסק לטובת המוסד החב"די, ודחה את התביעה. לדבריו, בית הדין מבין שמנהלות הגן "דיברו בכנות ועל בסיס האמונות שלהם; עם זאת, הוא קיבל את דבריה של התובעת כי החוויה הותירה אותה 'נסערת, דומעת ובמצוקה'.

לתמיכה בפסק הדין, השווה השופט את המקרה לתקרית שבה בעל מאפייה דחה את בקשתו של לקוח, לייצר עוגה שעליה כיתוב התומך בנישואי תועבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר