ההפתעה של בני גנץ

המועמדת החרדית הראשונה לכנסת: עו"ד עומר ינקלביץ'

בני גנץ מפתיע ומציב ברשימתו, במקום ריאלי, מועמדת חרדית ראשונה לכנסת: עו"ד עומר ינקלביץ' • בוגרת סמינר הרב וולף בב"ב, אם לחמישה שנולדה בל"ג בעומר, תהפוך לתקדים היסטורי (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
עו"ד עומר ינקלביץ' (צילום: אבישג שאר ישוב)

היסטוריה בישראל - ח"כית חרדית ראשונה: בעוד כחודשיים תיבחר לכנסת – לראשונה בתולדות המדינה – חברת כנסת חרדית. מדובר בעו"ד עומר ינקלביץ' (40), פעילה חברתית, תושבת בית שמש. היום הודיעה מפלגת חוסן לישראל על שילובה במקום ריאלי ברשימה.

מי שחתום עליו במפתיע הוא דווקא בני גנץ, שקיבל את ההחלטה "מתוך רצון להרכיב רשימה המכילה את פסיפס החברה הישראלית". למרות שספק אם המהלך יביא מצביעים חרדים לחוסן ישראל. גנץ ינסה להוכיח בשילובה כי רשימתו איננה שמאל אלא מרכז-ימין, המתאימה גם לאנשים שומרי מצוות ואף חרדים.

כזכור, פסל בג"צ לאחרונה את הסעיף בתקנון אגודת ישראל האוסר שילוב נשים ברשימה, אולם לא כפה שילוב נשים ברשימות החרדיות, וזהות הנציגים נותרה בידי גדולי ישראל.

עו"ד עומר ינקלביץ', נשואה ואם לחמישה, משתייכת לקהילה החרדית האנגלו-סקסית בבית שמש. אם התפלאתם על שמה, מסתבר כי נקראה בשם "עומר" מאחר ונולדה בל"ג בעומר.

עומר צפויה לעמוד תחת זכוכית מגדלת של הציבור החרדי מחד, ומאידך – תחת עינם של חבריה למפלגה וארגוני הנשים, שיצפו ממנה לקו אידאולוגי ליברלי תואם לעמדותיהם, דבר שכנראה לא יקרה.

עומר הינה בוגרת סמינרים הרב וולף בבני ברק וגייטסהד באנגליה. עסקה לאחר נישואיה בהוראה ובפעילויות חינוכיות, ובהמשך פנתה ללימודי משפטים. בעלת תואר שני במשפטים כמצטיינת דיקאן. עוסקת בעריכת דין משנת 2007.
בשנים האחרונות מתמקדת בפעילות חברתית אקטיבית, במסגרתה ייסדה את הקרן החברתית 'רק התחלנו' למען הפריפריה החברתית בישראל, בדגש על המגזר החרדי. העמותה שייסדה ועומדת בראשה, מקדמת מיזמים חברתיים ייחודיים.

בעבר התבטאה בכלי התקשורת ובטורים אישיים נגד המאבק למניעת הפרדה מגדרית בציבור החרדי בין גברים לנשים באקדמיה ובאירועים. "הרדיפה האנטי חרדית של ארגוני הנשים את ההפרדה, אינה ליברליות. היא קנאות אנטי דתית רדיקאלית המבקשת לכפות ערכים חילוניים על אנשים מאמינים. זו בדיוק ההיפך מליברליות וסובלנות. זו רדיפת דת, במסווה עכור ובאצטלה כביכול נאורה".

לדבריה, "זו אינה מלחמה על הדרת נשים, גם לא על אופיו של המרחב הציבורי. זו מלחמה נגד אמונתם של אנשים, המבקשים לחיות את חייהם כרצונם, באירועים שלהם, במסגרות הלימוד הייחודיות שלהם, מבלי לכפות דבר על מי שאינו מעוניין בכך. הניסיון לקשור בין הפרדה לבין הדרת נשים כביכול, הוא פייק מוחלט. אין שמץ של הדרה בהפרדה בין גברים לנשים, כל זמן שלשני המינים ניתן אותו שירות".

חברותיה מספרות על אישה אמיצה, ערכית ומוכשרת באורח יוצא דופן, יראת שמים העומדת בגאון על עמדותיה ואמונתה: "היא רואה את עצמה כפופה לדעת תורה, שגם את ההחלטה על ההליכה לכנסת קיבלה באישור ובברכת רבנים".

"היא תעשה הרבה קידוש ה' בכנסת וכבוד לציבור החרדי", בטוחה חברה קרובה. "יש לה יכולות עשייה וחיבור נדירות. זו לא אישה שתתנגח ותבקר את הציבור החרדי אלא להיפך – תביא קשרים, תועלת ותהווה גשר לשיתוף פעולה. הגישה שלה חיובית, בעד עשייה מועילה ונגד עיסוק בדברים שליליים. הנציגים החרדים בכנסת יכולים לשמוח בכך שהיא מגיעה".

בין היתר הקימה באמצעות קרן 'רק התחלנו' את מיזם "אמנות ואמונה - המרכז לאמנות ברוח יהודית" - מיזם המיועד לסיוע והעצמת אמניות ואמנים חרדים, במטרה לסייע לפריחת אמנות איכותית ומתן הזדמנויות שוות לאמנים שומרי מצוות; הקמת מרכז תרבות חרדית, פיתוח תכניות מנהיגות, והובלת מיזמי סיוע לנשים ומשפחות במצוקה.

"מאמינה שהשליחות שלי הינה עידוד העשייה החברתית, צמצום פערים בחברה, ומתן כלים והזדמנויות שוות לחברות פריפריאליות ומודרות, תוך שמירה על זהותם וייחודיותם של המגזרים השונים, מבלי לנסות לשנות את צביונם. לתפיסתי, פלורליזם וליברליזם אמיתי הינו כיבוד אמונתו ותרבותו של האחר", אמרה באחד מנאומיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר