ראיון בלעדי

כך מתנהלת חקירת אסון האוטובוס; קצין מחוז שי באולפן

הרגעים שלפני האסון; עצירת רכב המתנדב שהובילה לתאונה; רגעי המשבר של הנחקרים בחדרי החקירות וההתמודדות האישית לאחר הטיפול בזירות • רב פקד גליל אליהו באולפן 'כיכר' (חדשות)

ישי ורבינא בכיכר | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

רב פקד גליל אליהו, קצין הבוחנים במחוז שי והאחראי על חקירת אסון התהפכות האוטובוס התארח אמש (חמישי) באולפן 'ישי ורבינא בכיכר', וסיפר על שהתרחש בזמן התאונה ובחדרי החקירות.

קצין הבוחנים התייחס למה שהתרחש בזמן התאונה: "בתאונה עצמה הייתה תאונה מקבילה לתאונה הזו בנתיב הנגדי בין שני כלי רכב, נפצעו בה שני אנשים פציעות קלות. האוטובוס הגיע מאחור, לא הבחין ברכב פגע בו בעצמה החליק על הצד".

רב פקד אליהו הזהיר את המתנדבים ואמר: "כשאדם רוצה להגיש עזרה, יש דרך וכללים איך לעשות זאת בצורה נכונה ובטוחה. אם אתה רוצה להציל חיים לא על חשבון חיים אחרים.

"כונן ההצלה עמד שם ושאל אם צריכים עזרה, בשלב הזה הגיע האוטובוס ופגע בו. מבחינת הזמנים עדיין בודקים, הוא עמד שם והוא עצמו היה בסכנה לנפשו"

"לא הגענו לשלב מיצוי החקירה ולא יודעים אם נהג האוטובוס היה יכול למנוע את התאונה", הדגיש.

על טענות התושבים כי נהגי האוטובוס ממודיעין לירושלים נוהגים במהירות, אומר הקצין הבכיר: "לא מכירים תלונות רבות אליהם. נהגי האוטובוסים מכיר את האנשים שעובדים בחברה מעסיקים שם נהגים מקצועיים יש לו אחריות עצומה".

על החיים האמיתיים אחרי הטיפול בזירות הקשות: "הבוחנים שעובדים איתי, באיזה שהוא מקום אנחנו עושים הפרדה בין העבודה לבין הבית. לאחר אירוע כזה גדול, אני אוסף את כל הבוחנים מציפים את הכל למעלה שזה יישאר אצלנו ולא יעבור גם לבית".

רב פקד גליל אליהו, שכאמור אחראי על החקירה, התייחס על מה שעובר על נהגי האוטובוס והטרנזיט: "פגשתי את נהג האוטובוס ונהג הטרנזיט חקרתי אותם, לשני הנהגים יש משהו שהם לוקחים אותו אתם. מטרתו של כונן ההצלה הייתה מכוונה טובה, להציל חיים. נהג האוטובוס הייתה לו אחריות על הכתפיים. אף אחד לא היה רוצה להתחלף אתם. זה מצב נפשי אישי מאוד קשה".

"החקירה מתנהלת שונה מחקירה אחרת", מדגיש קצין המשטרה: "אנחנו מתעסקים כאן עם נהגים נורמטיביים שנקלעו לתאונה. מתייחסים לאנשים האלה בצורה אחרת ולא כעבריינים".

לדבריו: "ממשפחות ההרוגים אף אחד לא בא להעיד עד כה. אחרי השבעה הם יגיעו להעיד ויקבלו את היחס הראוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר