הנער מ'כוכב נולד' באלבום בכורה • ביקורת

הזמר והיוצר אלחי רפואה, פרץ לפני 9 שנים אך רק עכשיו יוצא אלבום הבכורה המושקע שלו עם כותבים מפתיעים והפקה מוזיקלית ראויה לציון. מבקר המוזיקה של 'כיכר' האזין (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

קריירה וחשיפה ציבורית בגיל צעיר מידי זה דבר רע או טוב? קשה לומר. ישנם כאלו שפרצו בגיל צעיר והצליחו להמשיך וליצור גם לאחר מכן בהצלחה יפה. לעומתם רבים התקשו להתמודד עם ההצלחה והפרסום ש"תקע" אותם וגרם להם לשיתוק יצירתי מיותר.

אלחי רפואה החל את הקריירה הציבורית שלו כבר לפני 9 שנים כנער צעיר שהשתתף בתחרות הריאליטי "כוכב נולד", שנה לאחר מכן הוא כבר הוציא סינגל בכורה מתוך אלבום הבכורה שלו, אך בפועל נאלצנו לחכות לאלבום 8 שנים נוספות כשאלחי לוקח פרק זמן לשירות צבאי של חמש וחצי שנים.

שיר הנושא - מאירים נשמות

סינגל הבכורה של 'אלחי', כפי שהוא מכנה את עצמו, נזנח ולא נכנס אל האלבום עצמו (רק כרצועה נסתרת כהמשך של רצועה 10 בדיסק), אך הקשר שיצר כבר אז עם המוזיקאי המשובח במיוחד – אלדד ציטרין המשיך גם לאלבום הבכורה, שמרגיש כמו מוצר בשל ומופק בצורה מדויקת עד לצליל הכי קטן שבו.

אלחי גייס לאלבום גם את אחד הכוכבים הגדולים ביותר במוזיקה היהודית – חנן בן ארי, שכתב והלחין לו שני שירים והיה מעורב בכתיבת שיר נוסף מתוך האלבום. אין עוד אמן במוזיקה היהודית שיכול בינתיים לנופף בדבר כזה, אלא שאלחי יכול לזקוף את ההצלחה לכך שהוא זיהה את הכישרון עוד לפני שהתפרסם. השירים שכתב בן ארי עבור אלחי נכתבו לפני 8 וחצי שנים... הרבה לפני שחנן בן ארי חלם להיות אחד האמנים המוכרים בישראל.

חנן בן ארי אחראי לאחד הלהיטים הגדולים של האלבום, שכבר עכשיו מושמע רבות בכלי התקשורת השונים – "שירת חיי". השיר המרגש נכתב לאחר חזרתו של אלחי לישיבה אחרי ההשתתפות ב'כוכב נולד'. השיר מספר את לבטיו של אלחי בין הקריירה המוזיקלית לבין "לחזור הביתה אל אלוקיי". שיר נוסף אותו כתב בן ארי הוא "מגדלור" שיר כבד טקסטואלית ומוזיקלית שנכתב בעברית בעלת משלב גבוה יחסית ובהדהודים פיוטיים בהם הוא כבר לא כותב כיום.

שירת חיי

לצד חנן בן ארי ומלחין וכותב לא מוכר (אך בהחלט מוצלח) בשם יהודה פונד, כתב והלחין אלחי בעצמו חלק מהשירים, כשהוא מסביר שהמילים אותם כתב הם בהשראת תורתו של הרב קוק וההתמודדות בתוך החיים עם השימוש בתורה כ"נר לרגלו" של האדם. באופן כללי איני נוטה להאמין להצהרות של אמנים בנוגע למטרותיהם, אך משהו במקרה של אלחי מצליח לגרום לי להרגיש כי מדובר בתחושות אמיתיות שלו כיוצר וכזמר. אלחי אף הקדיש לכך בחוברת האלבום מאמר ארוך למדיי בו הוא פורש את משנתו בנושא.

אל תפספסו את הדואט הפאנקי והכיף של האלבום - "לא מאוחר", בו מתארח הזמר גד אלבז. השיר נכתב והולחן על ידי אלחי ויהודה פונד ונותן לאלחי וגד את היכולת לפתוח מבערים, לאט לאט אך בטוח. הפקת השירה המצוינת של הדואט נותנת לשניים את היכולת להתבטא בצורה שתואמת את יכולותיהם וסגנונם, דבר שכל דואט היה רוצה להתברך בו.

גיוס מעניין נוסף של אלחי הוא לחן של הזמר והיוצר הישראלי אוהד חיטמן, למלים "המלאך הגואל". השיר מבוצע בליווי פסנתרו של אלדד ציטרין במין ביצוע נקי, אך עדיין עם גוף ועוצמה.

"מאירים נשמות" הוא אלבום מוקפד ומעניין מוזיקלית וניכר שאלחי בישל אותו, לפחות בראשו, זמן רב. אלחי הוא זמר בעל יכולת ווקאלית משכנעת הן בביצוע והן בלב שעומד מאחוריה. רבים משירי האלבום מושמעים כבר בכלי התקשורת השונים ואני מקווה שההשמעות ישכנעו את אלחי לא לחכות 9 שנים עד לאלבום הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר