העליה והנפילה

כך הוביל מרן הגר"ע יוסף זצ"ל לסיום דרכה הפוליטית של ציפי לבני

ההוראה שנתן מרן הגר"ע יוסף לש"ס שלא להיכנס לקואליציית לבני, הרחיקו אותה מראשות הממשלה והובילו לגל האירועים הפוליטיים שגרמו לה להודיע כי לא תתמודד בבחירות (פוליטי)

מישאל לוי | כיכר השבת |
הגר"ע יוסף וציפי לבני (צילום: אדיר סולטן, פלאש 90)

כמעט מיליארד ש"ח הסכימה יו"ר מפלגת קדימה דאז - ציפי לבני להוסיף לקצבאות הילדים כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני שניהלה מול ש"ס, אך למרות זאת, היא סירבה להכריז כי לא תחלק את ירושלים. בהוראת מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, הודיע יו"ר ש"ס דאז, אלי ישי כי לא ייכנס לקואליציה, דבר שהביא להקדמת הבחירות.

הוראת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, הובילה בעקיפין לסימון תחילת סוף הקריירה הפוליטית של ציפי לבני, שהודיעה היום (שני) כי מפלגת התנועה בראשה היא עומדת, לא תתמודד בבחירות הקרובות.

את דרכה הפוליטית התחילה לבני במפלגת הליכוד. בפריימריז הראשונים בהם התמודדה הגיעה רק למקום ה-54, ובבחירות הפנימיות שלאחריהן, לאחר תקופת כהונה כמנהלת רשות החברות הממשלתיות, נבחרה למקום 18 ונכנסה לכנסת.

לבני קודמה במהירות יחסית לתפקידי שר, עד לפרישתה ממפלגת הליכוד ועברה יחד עם אריאל שרון למפלגת קדימה. בבחירות לכנסת, הוצבה במקום השלישי, אחרי אהוד אולמרט ושמעון פרס. חקירותיו של אולמרט, שנבחר לראשות הממשלה, הביאו אותה להתמודד לראשות המפלגה מול שאול מופז, אותו ניצחה בפער קטן.

שמעון פרס, שבינתיים נבחר לנשיא המדינה, הטיל עליה את הרכבת הממשלה, משימה בה נכשלה כאמור, בעקבות הוראת מועצת חכמי התורה של ש"ס. בבחירות, ניצחה קדימה בראשות לבני במספר המנדטים את הליכוד בראשות בנימין נתניהו, אך האחרון הצליח להשיג יותר ממליצים עליו לראשות הממשלה, הרכיב קואליציה והותיר את לבני בראשות האופוזיציה.

בבחירות שהתקיימו לאחר מיכן לראשות קדימה, ניצח שאול מופז את לבני שפרשה והקימה את מפלגת התנועה, שזכתה בבחירות לכנסת בשישה מנדטים. בבחירות לכנסת העשרים, התאחדה עם מפלגת העבודה בראשה עמד אז יצחק (בוז'י) הרצוג, לרשימה שנשאה את השם המחנה הציוני.

במערכת בחירות זו, ניצח שוב הליכוד בראשות נתניהו. ניצחונו של אבי גבאי בבחירות לראשות מפלגת העבודה, הובילו את לבני שוב לראשות האופוזיציה, תפקיד אותו מילאה עד להודעה המפתיעה של גבאי על סיום השותפות הפוליטית עם מפלגת התנועה, בשידור חי וללא הודעה מוקדמת ללבני שישבה לצידו.

מאז, ניסתה לבני לייצר שותפויות אחרות לאחר שכל הסקרים הראו כי התנועה לבד אינה עוברת את אחוז החסימה. כישלון המגעים, הובילו אותה להכריז היום כי לא תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת.

מי שהוביל את ש"ס באותה תקופה, אלי ישי התייחס היום לפרישתה וכתב כי "תהליך הפרישה שלה החל ביום שבו הורה לי מרן זצ"ל להפיל את ממשלתה. מאז, בתקופת כהונת נתניהו, הבינו כולם עד כמה השמאל מסוכן, וב"ה הוא הולך ומצטמצם.

בהתייחסות אקטואלית לניסיון איחוד המפלגות הימניות הוסיף אלי ישי ‏כי "מאמצי השמאל שלא לבזבז קולות, מחייבות גם את גוש הימין לפעול בהתאם. עוד כמה ימים וזו תהיה בכייה לדורות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר