משתלבים בחברה

דוח: חרדים מרוויחים יותר ממיעוטים אחרים

מדד הגיוון התעסוקתי של משרד העבודה מעלה כי חרדים אקדמאים הם קבוצת המיעוט המשולבת בצורה המיטבית ביותר בשוק העבודה • החרדיות סובלות מפערי שכר (כלכלה)

חרדי עובד (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

נציבות שוויון ההזדמנויות במשרד העבודה והרווחה פרסמה הבוקר (שני) את מדד הגיוון התעסוקתי לשנת 2018, והוא כולל בתוכו סקירה על הציבור החרדי העובד. על פי הנתונים, מבין כל קבוצות המיעוט במדינה, הכוללים גם אתיופים ועברים - החרדים משתלבים יותר.

על פי עורכי המדד, גברים חרדים אקדמאים הם קבוצת המיעוט שמשולבת בצורה המיטבית ביותר, גם בהיבט של ייצוג וגם בהיבט של שכר, כך שניתן למצוא חרדים בתחומי עבודה רבים יותר, והם מקבלים שכר גבוה יותר משאר המיעוטים.

עוד עולה מהמדד כי נתוני הייצוג ושוויוניות השכר בקרב נשים חרדיות אקדמאיות נמוכים בהשוואה לגברים חרדים אקדמאים ברוב הענפים, וגם בענפים הבודדים שבהם הן זוכות לייצוג שוויוני - עדיין, שוויוניות השכר של נשים חרדיות נמוכה משל הגברים החרדים.

נתון מעניין נוסף במדד, מעלה כי אישה חרדית אקדמאית מרוויחה רק 55% מהשכר הממוצע בענפים בהן היא מועסקת. לעומת זאת, אישה חרדית שאינה אקדמאית מרוויחה 69% ממוצע השכר. המשמעות היא כי מצב התעסוקה והשכר של הנשים החרדיות הלא אקדמאיות טוב יותר מאשר של חברותיהן שרכשו השכלה, בכל הענפים שנבחנו.

את המדד הגישו הבוקר לנשיא המדינה ראובן ריבלין שאמר כי "לצד ההצלחות, עומדת בפנינו עוד מלאכה רבה בכל הנוגע לפערים האדירים בשכר ובאפשרויות התעסוקה של החברה הערבית, של המגזר החרדי ושל ישראלים יוצאי אתיופיה. הפערים האלה חמורים וחריפים שבעתיים, כאשר מדובר באישה מאחת הקבוצות האלה. זוהי מציאות שאנחנו לא יכולים להשלים איתה - ואנחנו לא משלימים איתה".

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, הוסיף כי "גיוון תעסוקתי מקדם שוויון ומחזק את החוסן החברתי והכלכלי של אזרחי ישראל. המשרד פועל להכשרה איכותית של אוכלוסיות מאותגרות תעסוקה ולעידוד קליטה של עובדים מגוונים בעבודה. התחלנו בפיילוט מוצלח לקידום הרב- גוניות בחברות הממשלתיות, ובכוונתו להרחיב את הפעילות בשנה הקרובה גם לחברות ביטוח ומוסדות אקדמיים".

ושר האוצר משה כחלון אמר בהתייחסות לממצאי המדד כי "חברה צודקת היא חברה שבה כולם נהנים מפירותיה. מצבה של כלכלת ישראל מעולם לא היה טוב יותר, ואחד המדדים לכך הוא שהמשק בתעסוקה כמעט מלאה. אך כלכלה חזקה ותעסוקה מלאה נועדו לשרת את כל אזרחי ישראל, וכשלא כולם שותפים להצלחה, חובתנו לתקן זאת.

"גיוון תעסוקתי אינו רק כלי לצמצום פערים וערך בפני עצמו, אלא גם כלי להגברת הצמיחה והפריון במשק", הוסיף כחלון שאמר כי "כשר אוצר, אני רואה חשיבות עליונה לגיוון תעסוקתי וניתן את כל התמיכה שצריך כדי לראות את מדד הגיוון התעסוקתי משתפר משמעותית בשנים הקרובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר