גט חובק עולם

פרשת סרבן הגט שמסעירה את העולם החרדי; כל הפרטים

בית הדין הרבני בירושלים קבע כי אלי סומפולינסקי, בנו של ראש ישיבה מוכר, הוא סרבן גט לאחר שמסרב לגרש את רעייתו אסתי, אך אלי מכחיש • הסיפור המלא וטענות הצדדים (חדשות חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אמש (שני) פורסם ב'כיכר השבת', כי בצעד חריג הורה הרכב בית הדין הרבני בירושלים לפרסם את שמו ותמונתו של סרבן גט בשם אלי סומפו. הפרסום בא לאחר שבת זוגו של אלי, אסתי סומפולינסקי, מימשה את הסנקציה של בית הדין ופרסמה את תמונתו בדף הפייסבוק שלה. הפוסט שכתבה קבל אלפי שיתופים ועורר סערה של ממש הן בתוך המגזר החרדי והן מחוצה לו.

הסערה שעורר פרסום שמו ותמונתו של סומפו ברשתות החברתיות והתגובות האמוציונליות משני הצדדים שנלוו לו העלו, כי מדובר בסיפור מורכב שיש בו לפחות שני צדדים.

המעורבים בסיפור נמנים על 'האליטה' של הציבור החרדי. אלי סומפו (לשעבר סומפולינסקי), הוא בנו של ר"מ חשוב בישיבה ירושלמית מוכרת בציבור הליטאי. אסתי גם היא, בת למשפחה ידועה בירושלים.

לפני כחמש שנים, בעקבות הסתבכות כלכלית עזב הזוג את הארץ ועבר להתגורר בסלוניקי. בהמשך עזבה אסתי את סלוניקי יחד עם הילדים. לטענתה, בתקופה ההיא היו לה סיבות טובות לעזיבה, ובראשן טובת ילדיה.

עזיבתה של אסתי את סלוניקי הובילה לקרע של ממש בין בני הזוג ולמאבק משפטי חוצה יבשות בנוגע למשמורת על ילדי הזוג, שבתומו חזרה אסתי לישראל יחד עם ילדיה באישור בית המשפט.

הבעל, אלי, טוען כי הסדרי המשמורת שנקבעו על ידי בית המשפט אינם מתקיימים ומטעם זה אינו מוכן לתת גט. סירובו של הבעל לתת גט פתח מאבק נוסף שערב אף ארגונים שונים המסייעים לנשים עגונות. כאמור, המאבק רשם התפתחות דרמטית עם קביעתו של הרכב בית הדין בראשות הרב לביא בירושלים לפיה "אסתי רשאית לפרסם את שמו ותמונתו של הבעל בכל אמצעי פרסום שתמצא לנכון".

עו"ד פנינה יחזקאל כחלון

בשיחה עם 'כיכר השבת' הציג אלי סומפו את הצד שלו בסיפור. לטענתו בני הזוג עברו ליוון בהחלטה משותפת, עקב חובות שהיו להם בארץ על העסק שלהם, אולם אסתי החליטה לחזור לארץ ו"לחטוף" את הילדים ממנו בצעד חד צדדי. לגבי הטענה, כי הוא לא משלם מזונות, עונה אלי כי בת זוגו חבה לו כספים רבים. (נציין, כי בהקשר זה מסרה בת הזוג, כי אין ממש בטענת הבעל בנוגע לחובותיה כלפיו, וכי הבעל הגיש תביעה בעילה זו אולם מחק אותה מיוזמתו).

למה שלא תחזור לארץ? תכריז על עצמך כפושט רגל, תמצא לך עבודה חדשה פה, וכך תראה את הילדים שלך בלי בעיה, ולא תצטרך לטלטל את עולמם בין סלוניקי לירושלים?

"זו בדיחה. היא (אסתי ח.ב.) כבר הודיעה לי באמצעות צדדי ג', שאם אחזור לארץ היא תגיש נגדי תלונות במשטרה כל ערב. כולנו יודעים מהם צווי הרחקה ומה המשטרה עושה? אין סיבה בעולם שאחזור ואתמודד עם חובות של למעלה מ-700 אלף שקל.

אסתי מנגד, טוענת שלמרבה הצער, היא זו שחיה בארץ ומשלמת את החובות של בעלה ונמצאת בהליך מורכב של פשיטת רגל כתוצאה מכך, תוך שהיא מטופלת בשני ילדיהם מבלי שהיא מקבלת מזונות, "אפילו לא שקל אחד" כלשונה. עוד הוסיפה: "אני מאמינה שילד, כל ילד צריך את אבא שלו בחייו. לצערי, עד היום אלי בוחר שלא לבוא לארץ מחשש להתמודד עם החובות שלו. אני קוראת לו מכאן לבוא לארץ ולפגוש את שני ילדיו שמתגעגעים אליו".

אלא שאלי מצדו טוען "יש לי מכתבים שהיא פרסמה אצלה בפייסבוק, אפילו כשהייתה ביוון, על האבא הטוב בעולם וכדומה. המצחיק הוא שארגוני הנשים התפטרו מלייצג אותה כי לא מדובר בסירוב גט. הרב מיימון מאגף העגונות הודיע לבית הדין כי לא מדובר בסרבן גט. מה פתאום לדון בגט לא במקום מגוריי הזוג ובמקום שהבעל לא יכול להגיע אליו?".

כך או כך, נראה כי כל צד מתבצר בעמדה שלו, אלי טוען כי בית הדין בארץ לוחץ אותו לתת גט שלא מסיבות ענייניות, אלא כי הוא רוצה "להציל מן החטא", ולכן בית הדין ביוון ובגיברלטר פסקו כי הוא לא סרבן גט, והוא מוכן לתת בכל רגע גט, כאשר אסתי תתחייב ותשים ערבויות כי כמה פעמים בשנה היא תשלח את הילדים לחופשה אצל האבא ביוון.

מטעמה של אסתי, באמצעות עו"ד פנינה יחזקאל כחלון נמסרה לנו התגובה:

"אסתי עגונה כבר למעלה מ1000 ימים ואני שואלת מי ייקח את האחריות על הימים שהלכו לבלי שוב. לא יעלה על הדעת שגט יהפוך לכלי מיקוח בהליך גירושין. לאף אחד אין זכות לקחת את בן או בת הזוג שלו כבן או כבת ערובה ולשלול את חירותו. כאן המקום לומר שהצעד של כבוד בית הדין הינו צעד נכון ומתבקש. אני מברכת עליו ומחזקת את ידיהם. חשוב לי עוד להוסיף שאין ולא היתה בכוונתנו לפגוע באף אדם, אלא להציל עשוק מיד עושקו. כאן המקום אף להודות לעמותת יד לאשה המסייעת ותומכת רגשית ונפשית בעגונות בכלל ובאסתי בפרט. ומי ייתן והמאמצים המשותפים של כולנו יביאו לתוצאה המתבקשת ולשחרורה של אסתי מעגינותה .

אלי סומפולינסקי מוסר בתגובה: "בהמשך לשיחתנו, אני מודה על ההזדמנות להציג את הצד שלי. עם זאת, לאחר מחשבה שניה, הפרסום והפצת הלכלוך, גם כשהם אמתיים מצדי, רק פוגעים בילדים וצר לי, שאמם, ואחרים בוחרים לפגוע בהם. אנשים חכמים מבינים היטב כי סיפורים שמוצגים חד צדדית אינם האמת, אך די אם אומר כי לאישה מחכה גט כבר שלוש שנים ועל פי הודעת בתי הדין בחו"ל היא מסרבת לקבלו. אשמח מאוד לקבל כל עזרה מכל מי שיכול לעזור לי או לילדים שלא ראו את אביהם כבר שנים ואשר פוגעים בהם ללא שום סיבה שבעולם בשם אג'נדות מסוימות בבית הדין."

'כיכר השבת', ימשיך לעקוב עד לסיומו הטוב של הסיפור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר