"עושים עליהום"

אמהות לוחמי הגדוד החרדי פנו לרמטכ"ל: "על המערכת לנהוג באופן הגון בלוחמיה"

במכתב לרמטכ"ל, על רקע המשפט המתוקשר של הלוחמים החשודים בהתעללות בסייענים פלסטינים, דורשות האמהות יחס משפטי הוגן ולא ליצור תמונה כביכול הם עבריינים (צבאי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תמונת ארכיון של לוחמי 'נצח יהודה' (צילום: דובר צה"ל)

היום (שלישי), יתקיים דיון נוסף בבית הדין הצבאי ביפו אודות החיילים מגדוד 'נצח יהודה' המואשמים בהכאת עצורים פלסטינים בעת שהיו קשורים. לקראת הדיון, שלחו מספר אמהות לחיילים בגדוד מכתב לרמטכ"ל, אביב כוכבי.

במכתב, שפורסם לראשונה באתר 'וואלה', כותבות האימהות: "בימים בהם עומדים לדין חמישה מטובי בננו, ועוד טרם החל הדיון המשפטי בעניינם, נשמעו בקרב התביעה הצבאית אמירות קיצוניות ומכוערות כאילו מדובר באחרוני הפושעים ולא במי שנושאים בגאווה על מדי צה"ל את סיכת הלוחם של 'נצח יהודה'".

"כפי הידוע לנו, החיילים הללו מוכנים לקחת אחריות על מעשיהם ואף לקבל עונש הולם ומידתי, אך 'העליהום' והרצון להשליך אותם לכלא לתקופה ארוכה ולהכתימם ברישום פלילי שיעפיל על המשך חייהם, יוצר בקרב הציבור תמונה מעוותת של עבריינים ולא חיילים גיבורים", כתבו האימהות.

האמהות הוסיפו במכתב, "הבנים שלנו בחרו לבצע שירות קרבי משמעותי במסגרת שמתאימה לעולמם, לאורח חייהם ולאמונותיהם. לאורך השירות עברו מסלול הכשרה מקצועי מפרך על ידי צוות מפקדים נפלא. הפכו לחבורה אמיצה, לפלוגה מקצועית וטובה ששומרת על אזרחי מדינת ישראל ופועלת ללא פחד לאתר מחבלים המנסים לפגוע בביטחון המדינה.

"בשבועות האחרונים הם איבדו, בשורת אירועים, את סמ"ר יוסף כהן וסמל יובל מור יוסף, חבריהם לפלוגה, ואף התמודדו עם פציעתם של שניים אחרים. אם אירעו טעויות בפעילותם או שיקול דעתם היה מוטעה יודעת המערכת הצבאית, לבחון את כלל השיקולים, להסתכל על התמונה הרחבה ובסופו של יום לנהוג באופן הגון וראוי עם לוחמיה, מיטב בניה".

"הבנים שלנו חונכו לערכי המדינה והצבא. הם מבצעים את משימתם ברגישות ובנחישות, בנסיבות מורכבות ולצערנו הרב, גם במחיר פיזי ונפשי כבד. בזמן כתיבת שורות אלו הם ממשיכים לעמוד על משמרתם בימים ובלילות, בקור העז, תחת גשם זלעפות ובראש מורם".

בין האמהות שחתמו על מכתב התמיכה בחיילים העומדים לדין, גם אמהותיהם של החיילים יוסף כהן ויובל מור יוסף הי"ד, שנרצחו בפיגוע הירי בגבעת אסף.

דובר צה"ל מסר בתגובה, כי "נצ"ח יהודה (נוער צבאי חרדי) הוא גדוד המתמחה בלוחמה בטרור, בדגש על שטחים בנויים ומורכבים, וזכה לאורך השנים האחרונות בעיטורים ובהערכה על פעילותו המבצעית. גדוד נצ"ח יהודה מקיים בכל שנה תעסוקה מבצעית ארוכה של כתשעה חודשים. לוחמי הגדוד פועלים באזור יהודה ושומרון, עוצרים מדי לילה פעילי טרור ומחרימים כספי טרור ונשקים, ותורמים לביטחון המדינה ואזרחיה".

עוד נמסר מדובר צה"ל, כי "בתקופה האחרונה, ספג הגדוד אבדות. שניים מלוחמי הגדוד נהרגו ולוחם אחר נפצע באורח קשה. במקביל ממשיך הגדוד בפעילות מבצעית כחלק מהמערכה האינטנסיבית כנגד הטרור. הסגל הפיקודי והרפואי ממשיכים ללוות את הלוחמים כל העת. בעניינם של חמשת הלוחמים מהגדוד וקצין נוסף, מתנהל הליך משפטי בבית הדין הצבאי, המתנהל באופן עצמאי ומקצועי. באשר למכתב המדובר, המכתב התקבל אתמול בלשכת הרמטכ"ל, ויענה במישרין לפונה".

על פי כתב האישום שהוגש נגד הלוחמים, העצורים הפלסטינים, שנעצרו בעקבות פיגועי ירי ביהודה ושומרון, הוכו על ידי הנאשמים, בסטירות, אגרופים ואף באמצעות חפצים קהים. כל זאת, בזמן שהיו העצורים אזוקים ומכוסי עיניים, ונגרמו להם חבלות קשות. לפי כתב האישום, הפלסטינים נזקקו לטיפול רפואי בשל הכאתם, וכתוצאה מכך לא ניתן היה לחקור אותם בעניין הפיגועים שבגינם נעצרו.

בנוסף, שניים מהלוחמים מואשמים גם בשיבוש הליכי משפט, זאת לאחר שהתברר כי תיאמו ביניהם את הגירסה שימסרו לחוקרים באשר למעשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר