ועידת וישגראד

הונגריה החליטה לפתוח נציגות דיפלומטית בירושלים

בצל היעדרות פולין, מפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי המדינות - הונגריה, סלובקיה וצ'כיה, כשחלקם מכריזים על הקמת שלוחות דיפלומטיות בירושלים (חדשות, מדיני)

נתניהו עם ראש ממשלת הונגריה (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, הכריז היום (שלישי) כי יפתח נציגות סחר בירושלים, בעלת מעמד דיפלומטי. במקביל, סלובקיה החליטה לפתוח מרכז חדשנות ותרבות בירושלים.

לאחר פגישה בינו לבין רוה"מ נתניהו, אמר אורבן במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו כי "כרגע עדכנתי את רוה"מ שממשלת הונגריה תיפתח נציגות מסחרית בעלת מעמד דיפלומטי רשמי כאן בירושלים".

"אני מקווה שזה יתרום עוד יותר לקידום היחסים בין אזרחי ישראל להונגריה", אמר אורבן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה כי "אחרי חודשים של מאמצים שהובלתי, יש לנו היום הישג חשוב מאוד: הונגריה החליטה לפתוח שלוחה דיפלומטית של השגרירות שלה בירושלים, סלובקיה החליטה לפתוח מרכז חדשנות ותרבות בירושלים, וזה אחרי שצ'כיה הכריזה על פתיחת בית צ'כיה בירושלים. אלה מאמצים שנושאים פרי".

מוקדם יותר נפגש נתניהו עם ראש ממשלת סלובקיה פלגריני, שהכריז גם הוא על פתיחת מרכז חדשנות ותרבות בירושלים. אם כי לא ברור אם יהיה לה מעמד דיפלומטי רשמי.

אש ממשלת הונגריה אורבן היה נתון לאחרונה לביקורת על קידום סטריאוטיפים אנטישמיים בארצו, כולל קמפיין שלו עצמו על המליארדר היהודי ג'ורג' סורוס יליד הונגריה. הוא גם ספג ביקורת רבה על נסיונו לשקם את דמותו של המנהיג האנטישמי מיקלוש הורטי, שתחת שלטונו התרחשה שואת יהודי הונגריה.

בנסיונו לתקן את הרושם הביע היום אורבן תמיכה בקהילה היהודית בהונגריה, והתבטא נגד האנטישמיות, שמרימה ראש באירופה. הוא גם הצהיר כי ברצונו להיאבק נגד מימון האיחוד האירופי לארגונים "אנטי ממשלתיים" שהם בין היתר אנטי ישראליים.

פולין, כזכור, ביטלה את הגעתה לוועידה אך שאר השותפות הונגריה סלובוקיה וצ'כיה הגיעו וקיימו פגישות עם נתניהו.

בנובמבר האחרון פתחה צ'כיה את "בית צ'כיה" בירושלים, הבית מארח חברות צ'כיות שונות במתחם משרדים קטן בסנימטק בירושלים, אך בשונה למרכז שתקים הונגריה ל"בית צ'כיה" אין מעמד רשמי בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר