הימין נחלש?

סקר: אלו האיחודים המאיימים על נתניהו

הגשת הרשימות החלה, ואלו הימים האחרונים לאיחוד. על פי הסקר, הליכוד מנצח, אך במקרה של איחודים במרכז - שמאל, התוצאות ישתנו • ומה קורה עם המפלגות החרדיות? (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו. סיבה לדאגה? (צילום: נעם ראבקין פנטון / Flash90)

המפלגות השונות כבר התחילו להגיש היום (רביעי) את רשימותיהן לוועדת הבחירות המרכזית, וחלון הזמנים לאיחוד מפלגות עומד להיסגר.

השיחות בין חוסן לישראל ויש עתיד מהצד השמאלי של המפה, ובין הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית מהצד הימני של המפה נמשכות כל הזמן, וסקר חדש בדק מה יהיו התוצאות במקרה של מפץ פוליטי במרכז-שמאל.

הסקר, שנערך על ידי פאנלס פוליטיקס עבור 'וואלה', מעלה כי אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר עם 30 מנדטים, אחריה חוסן לישראל עם 19 מנדטים ויש עתיד תכניס 13 נציגים לכנסת.

העבודה מתחזקת מעט ל-9 מנדטים, הימין החדש עם שמונה, יהדות התורה שומרת על כוחה כפי מרבית הסקרים האחרונים עם 7 מנדטים. תע"ל של אחמד טיבי עם 6 מנדטים, מרצ עם 5 מנדטים.

הבית היהודי והאיחוד הלאומי עם 5 מנדטים - לפני איחוד עם עוצמה יהודית. הרשימה המשותפת אף היא עם חמש מנדטים. את הרשימה סוגרות מפלגות ש"ס, כולנו וגשר עם 4 מנדטים לכל מפלגה.

על פי סקר זה, ישראל ביתנו, עצמה יהודית וזהות - מתחת לאחוז החסימה.

למרות העובדה שהליכוד היא המפלגה הגדולה בסיטואציה זו, הסקר אינו מבשר טובות עבור נתניהו, שכן גוש הימין מצטמק ומגיע ל-61 נציגים, מול 59 לגוש המרכז - שמאל - ערבים.

הסקר בדק גם אופציה של איחוד גדול שיכלול גם את חוסן לישראל, גם את יש עתיד וגם את גשר. יצוין כי על פי החוק, בשל פרישתה ממפלגת ישראל ביתנו, אורלי לוי-אבקסיס אינה יכולה להתמודד יחד עם ח"כים מכהנים, ולכן במקרה כזה, אם ייצא אל הפועל, היא לא תשולב ברשימה המאוחדת לכנסת בכפוף להבטחה למינויה לשרה.

בתוצאות הסקר, המפלגה המאוחדת תקבל 36 מנדטים, מעט מעל הליכוד שתקבל 33 מנדטים. הימין החדש יציבה עם 8 מנדטים, כמו גם יהדות התורה שלא מאבדת מכוחה ונשארת עם 7 מנדטים. לעומת זאת, העבודה יורדת ל-7 מנדטים בגלל האיחוד, ושאר המפלגות הנוספות, ללא שינוי. יצוין כי גם במצב כזה, לשמאל אין מספיק מנדטים להקמת ממשלה.

במקרה של איחוד רק בין חוסן לישראל ליש עתיד, המפלגה מקבלת 34 מנדטים, הליכוד 33 מנדטים, גשר נמחקת ולא עוברת את אחוז החסימה, העבודה עולה חזרה ל-9 מנדטים ושאר המפלגות ללא שינוי.

אם חוסן לישראל תתאחד רק עם גשר בלי יש עתיד, הליכוד תהיה המפלגה הגדולה עם 31 מנדטים, חוסן וגשר עם 23 מנדטים, ושאר המפלגות ללא שינוי, כך שעל פי נתוני הסקר שבדק תוצאות ללא איחודים, אין כל הבדל האם הם מתאחדים או לא מבחינת כמות המנדטים שיקבלו הגושים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר